Murah gile harga melayu atau sukar gile orang bukan melayu nak masuk kelab golf neh?



Peh.

Apa benda neh?

Aku pun tak berapa nak sure sangat. Tapi dorang cakap benda neh racist. Racist sebab harga untuk keahlian kaum bukan melayu mahal gegila. Benda neh yang aku faham pun ialah ;

1. Di atas neh ialah notis harga.

2. Notis neh ialah harga bagi setiap keahlian untuk kelab golf negara subang [KGNS]

3. Setiap harga yang ditawarkan sangatlah berbeza mengikut bangsa.

4. Yang paling murah ialah kuato untuk orang melayu. Yang paling mahal ialah rate untuk orang india.

5. Cakap terus terang aku memang tak faham sangat konsep keahlian, konsep golf dan apa2 benda yang related dengan benda2 neh beb.

6. Tapi aku faham falsafah mudah disini. Kalau orang melayu nak jadi ahli dia kena bayar rm35k. Ataupun nak jual keahlian sendiri kepada orang lain. Harga bagi melayu neh paling murah. Kiranya notis di atas neh macam penanda aras. Permintaan dan penawaran larh kot. Muahaha..

7. Kalau india dan cina nak keahlian or nak jual keahlian dorang paling kurang cina kena ada 45k dan india pula kena ada 60k. Peh. Apahal rate dorang lebih tinggi? Pasal dorang lebih kaya ke apa? Atau pada demand untuk dorang lebih? Muahahaha.. aku pun tatau larh.

8. Kelab neh pun ada ikut sistem kuata beb. 45% = mesti melayu, 35% = mesti cina dan baki lagi 20% = mesti  india atau lain2 kaum. 

Hairan. Maksud aku apa pointnya sistem kuota neh? Hebat sangat ke golf neh sampai orang berebut2 nak main sehingga kena buat kuato? Kata president yang jual ahli jawatankuasa disiplin umno, tan sri megat najmuddin megat khas, kuota neh bersandarkan kepada niat yang baik sebab kalau di ikutkan kelab2 golf yang lain hanya mensasarkan satu bangsa je beb. 

Peh. Satu bangsa je? Kelab golf? Tapi kita 1 malaysia? Kenapa hanya mensasarkan 1 bangsa je? Best sangat kot golf neh sampai berlumba2 jadi ahli? Ramai juga orang kaya di malaysia neh. Boleh buat kelab golf 1malaysia pula pas neh. Versi jimat dan versi rakyat.

kah kah kah

Dan yang aku hairan juga, kenapa mesti ada rate yang berbeza untuk bangsa yang berbeza? Ada baiknya kalau buat satu rate yang selari je. Sapa ada duit mainlah golf, sapa takde duit pergilah belakang rumah main baling selipar. Pun okey gak pew. Aku selalu main dulu. Hidup gak. Membesar gak. Muahahaah..


sumber: amenoworld

1 comments:

Anonymous said...

org melayu miskin der.. xmampu.. kui3

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story