Inilah Dia 10 Tatoo Rock Terburuk !



Tattoo dan muzik rock seolah sukar dipisahkan. Walaupun tidak semuanya, namun hampir seluruh rockstar menyimpan bahagian tubuhnya untuk digambari tato.

Namun sebenarnya bukan hanya para rockstar yang meletakkan seni tubuh tersebut di tubuhnya. Banyak pula peminat setia dari mereka yang rela bahagian tubuhnya di tatoo dengan pemuzik idolanya. Sayangnya tidak semua tatu sesuai dengan yang mereka harapkan. Sejumlah fans terpaksa gigit jari menyesali 'kesalahan kekal' setelah bermain-main dengan dakwat kekal tersebut. Ini 10 tato peminat setia dengan tema muzik rock paling buruk.



Tattoo Typo
Ya, kadang menjadi sebuah kebanggaan bagi seseorang bila boleh datang ke konsert pemuzik idolanya. Lelaki ini pun mengekspresikannya melalui tato di tubuhnya. Ia selalu meletakkan tatu setiap kali menghadiri konsert. Namun ia nampaknya harus menanggung malu setelah salah menulis nama Gwen Stefani menjadi Gwen stafani. Parahnya, ia dua kali melakukan kesalahan tersebut.





Nikki Sixx Dekil
Orang ini akan membuat siapapun yang berada di sebelahnya tertawa. Bagaimana tidak, ia 'khilaf' menato dirinya dengan gambar rocker idolanya Nikki Sixx namun gagal total. Tidak percaya? Cuba bandingkan dengan gambar asal Nikki ini.




Kiss dan komik kartun
Bermaksud menggambarkan rasa cintanya terhadap Kiss dan negaranya, Amerika Syarikat. Seorang fans Kiss meletakkan sebuah tato Kiss dengan formasi lengkap dengan background bendera Amerika Syarikat berbintang 13. Namun jika dilihat dengan teliti, para personel Kiss lebih mirip dengan tokoh-tokoh kartun di dalam buku komik. Ya kan?





Bon Jovi 'Luntur'
Bon Jovi dan New Jersey memang tak boleh dipisahkan, sebab di sanalah band legenda tersebut dilahirkan. Mungkin itu pula yang dijadikan alasan bagi lelaki ini untuk menggambar sebuah tato bertuliskan Bon Jovi, New Jersey dan Forever. Namun sayang entah kenapa tato tersebut terlihat sebuah tulisan di kertas yang luntur.





Tattoo Bak Sticker
Lelaki ini nampaknya benar-benar mencintai aliran muzik rock secara keseluruhan. Bagaimana tidak, sejumlah nama band rock seperti ACDC, Warrant, Tesla, Whitesnake, The Cult, Iron Maiden dan masih banyak yang lain telah diabadikan melalui tato di tubuhnya. Namun sayang, bila dilihat sekilas, tubuh lelaki ini lebih mirip dengan peti yang full dengan sticker.






slayer
Fanatik kepada fans yang satu ini memang luar biasa. Ia rela mentatoo punggungnya dengan nama band kegemarannya, Slayer. Untuk menunjukkan kecintaannya, ia bahkan menulis tatu tersebut dengan menggunakan pisau. Namun sangat sayang kerana ia tidak lebih dulu mengambil kira saiz huruf per huruf sehingga huruf 'R' kelihatan tersepit hingga masuk ke ketiaknya.




Album DOOKIE Green Day
Terisnpirasi dengan cover album DOOKIE, milik Green Day, seorang pemuda rela membuat tato bergambar 3 personel Green Day lengkap dengan 'letupan' khas cover album DOOKIE berukuran besar di belakangnya. Namun sayangnya wajah-wajah personel Green Day akan susah dikenali di tato ini. Bahkan wajah si bassis lebih mirip Tyler Durden dari FIGHT CLUB daripada Mike Dirnt sendiri.




Lirik Lagu My Chemical Romance
Harus diakui bahawa gadis muda ini adalah fans garis depan band emo, My Chemical Romance. Ia bahkan rela menuliskan lirik lagu, Famous Last Words, milik band idolanya tersebut. Namun, sepertinya orang tua gadis muda ini akan menangis melihat 'high seni' tatu tersebut. Bahkan ia juga akan menyesalinya dalam beberapa tahun ke hadapan.



Axl Rose berkerut
Sebenarnya agak sukar memastikan bahawa orang ini bermaksud menggambar wajah Axl di belakangnya. Bagaimana tidak, selain bentuk wajah 'Axl' yang sedikit 'berkerut', ia juga menambah tatu seorang pendekar viking lengkap dengan pedangnya di samping 'Axl'. Belum lagi gambar wajah 'monster' di sebelah kiri Axl yang sama sekali tak jelas maksudnya. Andai saja tak ada skaf dan spek mata di wajah 'Axl', kemungkinan besar orang lain akan sukar mengindentifikasikan bahawa itu adalah vokalis band Guns N Roses.




Bob Marley atau Jimi Hendrix?
Jika dilihat dari jauh, orang lain tidak akan meragukan pemilik tato ini sebagai peminat setia Jimi hendrix, sebab kelihatan jelas wajah Jimi Hendrix terpampang di lengannya. Namun siapapun bakal terbeliak ketika mengetahui ternyata yang ia maksud di gambar adalah Bob Marley.

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story