Minggu Orientasi Terhangat Di Universiti Singapura

Gadis-gadis itu berbaring di tanah sementara orang lelaki bersandar di pada lengan dan, menatap mereka. Tidak, ini bukan adegan filem- itu adalah sebahagian aktiviti minggu orientasi dari Institut Management Singapura-Universiti (SIM-UOL) orientasi London bulan lalu.


 "Mengapa mereka bahkan memungkinkan game cabul seperti itu? Tidak relevan dan memalukan, terutama untuk para gadis. "Apakah game begini ini ada hubungannya dengan menjadi seorang mahasiswa di SIM? "Apakah penyelenggara begitu putus asa untuk menjadi 'berbeza' dan dipandang sebagai kreatif dan berfikiran terbuka bahawa mereka harus bangga untuk game tidak senonoh seperti itu?



 Menurut artikel di The New Paper, sekitar 400 pelajar ambil bahagian dalam orientasi dan anak perempuan dan anak laki-laki semua freshies dan tidak mengenal satu sama lain. Selain kegiatan yang disebutkan sebelumnya, para siswa juga makan biskuit dari hujung yang berlawanan dan memeluk lawan jenis. Beberapa gadis merasa sangat tidak nyaman dengan kegiatan itu dan mereka menangis.  


Salah seorang mahasiswa laki-laki mengaku seorang gadis menangis kerana ia merasa seperti sedang berselingkuh kekasihnya. Dia berkata: "Saya dengar dia punya kekasih. Hubungan intim seperti membuatnya merasa seperti sedang berlaku curang pada dia dan dia menangis.

 "Bayangkan gadis dan lelaki saling berhadapan Jika tangan orang itu tergelincir atau ia ingin mengambil keuntungan dari gadis itu, ia akan mulut ke mulut dan dada-ke-dada dengannya.." Tiga dari empat orang yang disurvei oleh The New Paper mengatakan mereka terkejut oleh game itu.- Sumber 

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story