Suasana Di Pajabat Youtube Dan Google

YouTube adalah sebuah laman web video sharing (berkongsi video) popular yang ditubuhkan pada Februari 2005 oleh tiga orang bekas pekerja PayPal: Chad Hurley, Steve Chen, dan Jawed Karim. Menurut syarikat penyelidikan Internet Hitwise, pada Mei 2006 YouTube mempunyai pasaran sebanyak 43 peratus. [1] Para pengguna boleh memuatkan, menonton, dan berkongsi klip video secara percuma. Umumnya video-video di YouTube adalah klip muzik (video klip), filem, TV, serta video buatan para pengguna sendiri. Format yang digunakan video-video di YouTube adalah. Flv yang boleh dimainkan pada pelayar web yang mempunyai plugin Flash Player.Pada 9 Oktober 2006 diumumkan bahawa YouTube telah dibeli Google dengan harga US $ 1.65 bilion.

                                         ini adalah gambar dari bangunan youtube beserta isinya






Gambar Para YouTube founder (pengasas YouTube)



Bagaimana dengan google?


Googleplex, ibu pejabat Google di California akan memasang sistem elektrik tenaga solar yang merupakan terbesar di seluruh syarikat yang ada di Amerikan.

Dengan kapasiti sehingga 1.6 megawatts (sama dengan rata-rata kuasa elektrik yang diperlukan 1000 rumah di Amerika) maka Google boleh menjimatkan bayaran bil elektrik sampai dengan 30%.

Terlepas berapa banyak wang yang boleh dijimatkan tetapi ini merupakan salah satu langkah Google untuk menjadikan persekitaran lebih hijau (Go Green).
Pejabat Pusat Google




0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story