Aiskrim kek terbesar di dunia

Kelmarin, perusahaan Kanada Dairy Queen mencipta rekod dunia baru dengan membuat kek aiskrim terbesar di dunia  di Yonge dan Dundas Square, Toronto.

 Perlu 100 orang lebih dan setahun untuk merancangkan acara tersebut, tapi setelah 30 tahun dan 52 juta aiskrim kek yang dijual, ini adalah cara sempurna untuk merayakan, menurut Denise Hutton, wakil presiden pemasaran di Dairy Queen Kanada. Menggunakan lebih dari 9.000 kg aiskrim, 91 kg kek bolu, sekitar 136 kg icing dan Oreo hancur, untuk mengalahkan rekod dunia sebelumnya, yang hampir 8.000 kg aiskrim kek yang dibuat oleh China, pada tahun 2006.

 Setelah kek selesai dan diakui oleh Guinness Book of Records, potongan itu dihidangkan kepada orang ramai yang berkumpul di Yonge dan Dundas Square, dengan 100% dari sumbangan akan pergi ke Children's Miracle Network. "Bila lagi yang boleh makan aiskrim kek membantu untuk mendanai perawatan medik, penelitian dan program-program pendidikan sehingga anak-anak Kanada memiliki akses ke perawatan kelas dunia? Itu yang terbaik dari seluruh dunia  "kata Paul amal Lethbridge.






sumber

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story