Budak 15 Tahun ketagih web lucah


Ibu terkejut memberitahu kepiluan beliau mempunyai seorang anak remaja yang disangkutkan pada lucah talian jelas. Ibu-tiga Sarah telah berjuang untuk berhenti Tom berusia 15 tahun melihat imej seksual di Internet.
Dan dia tidak ibu bapa hanya berjuang untuk mengatasi. Beberapa rekod kanak-kanak kini melihat lucah dalam talian. Aunt azab Matahari, Deidre Sanders, percaya undang-undang perlu ditukar untuk melindungi anak-anak daripada imej jelas itu.
Suri rumah Sarah, Surrey, yang dipisahkan daripada ayah Tom, juga mempunyai satu lagi anak lelaki serta seorang anak perempuan. Di sini dia bercakap tentang ketagihan anaknya.
Kira-kira satu tahun dan satu-setengah yang lepas Tom memanggil saya lihat di sesuatu pada komputer.
Dia ketawa, seolah-olah dia menemui sesuatu yang cahaya hati, lucu. Saya melihat ke atas bahunya untuk melihat seorang wanita telanjang yang diliputi dalam najis.
Saya terkejut, tetapi kepada anak saya ini adalah perkara biasa. Saya tahu dia telah melihat lucah tegar sejak beliau adalah kira-kira 11.
Semuanya bermula apabila ayahnya membeli laptop untuk Krismas apabila beliau 10.Beliau membeli seorang anak lelaki saya yang lain, tapi, setakat yang saya tahu, dia tidak sentiasa mencari pada porn internet dengan cara yang Tom telah melakukan.
Ayahnya dan saya dipisahkan pada tahun 1998. Kami telah berkongsi jagaan. Di Tom ayahnya hilang di tingkat atas ke bilik tidur terus selepas sekolah dan saya tahu dia sedang mencari pada lucah sebagai sama ada dia memberitahu saya atau saudaranya memberitahu saya cuba untuk mendapatkan dia ke dalam masalah.
Tom pertama kali ditemui lucah internet secara tidak sengaja apabila dia adalah 11 tahun.Beliau pulang dari ayahnya dan berkata, “Ibu, saya dapati gambar-gambar ini lucu wanita dengan haiwan ‘.
Beliau berpendapat tiada apa-apa jua memberitahu saya dan tidak mempunyai idea sebenar apa yang dimaksudkan gambar. Saya dengan segera berkata bahawa ini adalah nakal dan dia tidak patut melihat. Tetapi itu hanya permulaan.
Kami tidak mempunyai sebarang kawalan ke atas komputer kita – saya tidak mempunyai idea bagaimana untuk meletakkan firewall pada PC – tetapi kita menjaga turun jadi tidak ada cara dia boleh pergi diam-diam dan melihat lucah di dalam bilik tidurnya.
Pada mulanya ayahnya dan saya bercakap setiap hari tentang kanak-kanak lelaki, dengan segera selepas Tom telah melihat gambar-gambar kebinatangan saya berdering ayahnya dan memberitahunya tentang hal itu. Tetapi saya fikir dia kurang prihatin daripada saya.
Kanak-kanak lelaki akan mempunyai satu sifat ingin tahu semula jadi kira-kira imej seksual, saya menerima bahawa. Dalam kanak-kanak lelaki hari saya akan cuba untuk mendapatkan pegangan gambar majalah wanita telanjang dan menjaga mereka di bawah katil mereka.
Sekurang-kurangnya gambar-gambar yang tidak jelas dan mereka sukar untuk mendapatkan. Sekarang imej dan lebih buruk – boleh didapati di klik tetikus.
Kau akan terkejut betapa keji gambar-gambar ini. Saya tahu bahawa Tom kerap melihat imej kebejatan sebenar, yang melibatkan haiwan dan semua jenis senario di mana wanita yang digambarkan sebagai lebih sedikit daripada daging.
Perkara yang paling membimbangkan semua berlaku apabila Tom adalah 13 – beliau mula posting gambar-gambar telanjang dirinya di Facebook menggunakan webcam. Saudaranya memberitahu saya mengenainya dan saya telah mendalam terkejut.
Tetapi saya lebih terkejut mendengar tentang gambar yang kawan wanita muda beliau juga posting. Kanak-kanak perempuan berusia tiga belas tahun, tidak bergambar bogel tetapi memakai puncak yang amat rendah-potong dan skirt kecil.
Kebanyakan ibu bapa akan menjadi begitu terkejut untuk tahu apakah imej-imej anak-anak mereka bukan sahaja melihat tetapi sebenarnya diposkan sendiri.
Kami tidak mempunyai idea apa kesan imej yang keji mempunyai atas minda muda itu.Saya mencabar beliau tentang tingkah laku sekurang-kurangnya tiga atau empat kali, tetapi setiap kali ia masih sukar untuk mendapatkan melalui kepadanya. Dia hanya ketawa. Saya fikir beliau merasakan ia adalah semata-mata tiada masalah besar.
Banyak kawan-kawannya melihat lucah internet tegar, terlalu, kedua-dua lelaki dan perempuan. Ia telah menjadi sebahagian daripada kehidupan mereka. Masalahnya ialah bahawa ia begitu bebas tersedia.
Kebimbangan terbesar saya adalah bagaimana Tom akan merawat wanita apabila dia mula mempunyai yang betul, perhubungan dewasa.
Adakah dia menyangka semua wanita adalah seperti bintang lucah dia melihat dalam talian? Adakah dia menyangka jenis tingkah laku seksual yang menyimpang ini adalah perkara biasa?
Saya juga bimbang apa yang dia melihat pada telefon. Saya hanya boleh berdoa tiada kerosakan yang berpanjangan telah dilakukan. Sebagai ibu bapa, saya berasa begitu tidak mampu berbuat apa-apa. Pendek menonton anak-anak anda sepanjang masa, terdapat begitu banyak yang boleh anda lakukan.
Tom adalah tidak bermakna satu-satunya yang melihat lucah tegar. Saya pasti dia dan kawan-kawannya berkongsi bahan ini.
Mereka berada di telefon mereka dan Facebook sepanjang masa. Ibu bapa yang begitu banyak, akan sangat terkejut jika mereka benar-benar tahu apa yang anak-anak mereka mencari pada waktu malam selepas malam. Semua nama-nama di dalam artikel ini telah berubah. (Thesun.co.uk)

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story