Restoran Ini Hanya Menjual Makanan Zaman Batu

Restoran di Jerman ini bukan restoran biasa sebab menu makanan di sini tidak seperti yang boleh anda temukan di restoran lain. Restoran bernama Sauvage ini hanya menyajikan makanan dari zaman batu.
 Menu di restoran ini disebut ‘masakan manusia gua’ dan hanya dibuat dengan bahan-bahan yang dimakan oleh nenek moyang manusia jutaan tahun lalu.




 Dalam sekejap, restoran yang berlogo manusia purba ini menjadi popular kerana makanan yang ada sangat organik alias menyihatkan. Menu yang ditawarkan termasuk buah-buahan mentah, sayur, daging, ikan, telur, dan kacang dan biji-bijian. Gula, keju, roti dan makanan moden lainnya sama sekali tidak diperbolehkan di sini.




 Pemilik Sauvage, Boris Leite-Poco, mengatakan bahawa menu makanan di restorannya memberikan energi yang lebih besar, meningkatkan massa otot, membuat kulit lebih bersih, dan bahkan meningkatkan hasrat seks.
 Boris mengatakan bahawa ia hidup lebih sihat setelah memakan makanan ‘zaman batu’ sejak dua tahun lalu. Ia membuka restoran ini untuk berbagi rahasia sihat yang ditemukannya dengan orang lain.
 Meski banyak yang meragukan khasiat dari makanan jenis ini, tapi jejak pendapat membuktikan bahwa 3.292 orang mengatakan bahawa mereka merasakan khasiat makanan ini, berbanding dengan 85 orang yang mengatakan tidak.sumber

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story