[Video] Misteri Monster Laut Terakam Di Laut Inggeris





Sebuah kamera yang digunakan untuk operasi pengeboran laut dalam di Inggeris menangkap objek makhluk misteri. Objek ini kelihatan seperti gumpalan besar berwarna kecoklatan dan telus.

Sejumlah ahli yang dipetik media massa tempatan menyebutkan bahawa dianggarkan makhluk ini akan menimbulkan kekecohan seperti Monster Montauk. Si Montauk itu menyapu pesisir pantai Long Island beberapa tahun lalu.

Menurut laman Business Insider, makhluk telus ini telah dikenalpasti sebagai ubur-ubur Deepstaria enigmatica. Dia tidak berwarna. Tapi sejumlah laporan saksi mata menyebutkan bahawa haiwan ini mempunyai perut kecokelatan. Idetifikasi memang perlukan dilakukan terutama untuk dapat menjelaskan tanda heksagon pada bahagian puncak makhluk aneh ini.

Deepstaria enigmatica ini termasuk ubur-ubur dalam famili Ulmaridae. Ubur-ubur ini kali pertama ditemui pada 1967 oleh FS Russel.

Menurut Dailymail.co.uk, makhluk ini juga diduga sebagai Stygiomedusa gigantea. Jenis ubur-ubur ini boleh tumbuh memanjang hingga 6 meter. Binatang ini baru dilihat 114 kali selama 110 tahu sehingga keterangan detailnya masih jarang ditemui.

sumbe

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story