Budak 4 Tahun Mati Ditinggal Ibu Dalam Kereta Selama 6 Jam

Di Johor Bharu, seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun ditemui mati dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Proton Exora milik ibunya selepas ditinggalkan dalam kenderaan itu selama lebih enam jam.


 Seorang guru sekolah rendah dalam 40-an itu, biasanya menghantar R. Sharnaath Kumar ke tadika sebelum menuju ke tempat kerja.  Mangsa telah mendaftar di Tadika Rainbow, terletak bersebelahan dengan sekolah rendah di Jalan Padi Mahsuri 16.Walau bagaimanapun, beliau bergegas terus ke sekolah akibat beban kerja yang banyak.

Difahamkan, mangsa dikatakan tidur dalam kenderaan itu sebelum ibunya, guru Bahasa Inggeris di sekolah berkenaan masuk ke kawasan sekolah kira-kira jam 6.50 pagi untuk melakukan beberapa tugasan. 

Kejadian berlaku kira-kira jam 1.30 tengah hari kelmarin dan kenderaan itu diletak berhampiran kantin di Sekolah Kebangsaan Bandar Uda 2, Tampoi, di sini. 

Seorang pekerja kantin, yang mahu dikenali sebagai Hamat, berkata dia mendengar jeritan guru apabila dia mendapati Sharnaath berbaring di tempat duduk belakang, berbuih mulut.

Siasatan mendedahkan bahawa mata Sharnaath Kumar terbuka dan darah mengalir keluar dari hidung.

"Beliau telah berhenti bernafas. Guru-guru cuba untuk memulihkan kanak-kanak itu tetapi tidak berhasil, "kata Hamat.

Mangsa, Sharnaath Kumar disahkan mati di sebuah pusat perubatan swasta di bandar raya ini selepas dihantar untuk rawatan. 

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story