Kereta Ferrari Di Jadikan Teksi Di Jakarta





JAKARTA (DP) - Sejak kemarin orang awam Jakarta dikejutkan dengan munculnya sebuah Ferrari 360 Modena berwarna kuning dengan mahkota teksi. Kewujudan "teksi" Ferrari tersebut membuat orang awam semakin bertanya setelah Gambar-gambarnya beredar di jejaring sosial dan mesej BlackBerry.


Dalam akaun Twitter @ mm_cab dikatakan perkhidmatan pengangkutan teksi Ferrari merupakan perkhidmatan percuma yang yang disediakan bagi orang awam di Jakarta mulai 12 hingga 18 Julai 2012.

Pada laman internet beralamat di www.mmhidupituindah.com, dijelaskan bahawa MM Cab menjadi syarikat yang menjalani promo teksi Ferrari tersebut. Syarikat ini mengaku menyediakan perkhidmatan pengangkutan prima yang sesuai gaya hidup kota besar.

Selain 360 Modena, MM Cab juga mempunyai sebuah teksi Porsche Boxster S. "# Mm_cab akan membawa anda sampai ke destinasi, tidak ada sekatan penghantaran," tulis di akaun Twitter.

Dapurpacu.com sejak pagi tadi gagal menghubungi syarikat ini. satu-stunya nombor telefon yang dihubungi redaksi gagal disambung.

Tidak jelas apakah teksi Ferrari dan Porsche yang melenggang di Jakarta itu akan menjalani perkhidmatan penuh seperti syarikat armada teksi lain.

Di akaun Twitter hanya disebutkan MM Cab akan dilancarkan pada 18 Julai akan datang.


Sementara itu dalam website syarikat disebutkan adanya sebuah perkhidmatan bernama "Smart." Perkhidmatan inilah yang akan menyediakan armada teksi dengan unit Ferrari dan Porsche.

Pihak Ferrari Indonesia dan Porsche Indonesia membantah pihaknya tengah mengadakan promosi menggunakan model teksi di Jakarta. Presiden Pengarah Ferrari dan Maserati Indonesia irmawan Poedjoadi membantah adanya unit Ferrari yang boleh dijadikan teksi di Jakarta.

"Itu hanya sensasi kayaknya. Sebenarnya tidak ada, itu 360 Challenge merah yang diubah menjadi kuning, "kata irmawan, yang hari ini, Jumaat (13/7), sedang berada di Thailand.

Hal senada juga diutarakan juru bicara Porsche Indonesia Cynthia Ratna. Dikatakan pihaknya masih menyiasat kebenaran tentang adanya unit Porsche yang dipakai untuk teksi di Jakarta.

"Sepertinya bukan model Boxster, tapi 911. Saya curiga itu hanya sebuah promosi pihak-pihak tertentu. Kami kesukaran mengesan unit yang dipakai kerana mereka tidak menggunakan nombor polis di dalam kereta. Warna kuning di bodynya juga tertera, "kata Cynthia.

Dalam foto yang dimuat ke laman website MM Cab terlihat Ferrari dan Porsche memang tidak memasang nombor siri. Sementara sebuah foto teksi Ferrari lain yang tersebar di pesan singkat memasang nopol B 888 MMC dengan dasar plat kuning. [dp / GRG]








0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story