Tangan panjang pemain basketball ini selamatkan seekor ikan lumba-lumba


Seekor lumba-lumba bernama Linda yang tinggal di taman laut di China terpaksa harus di tolong seorang bekas pemain basketball.

Linda yang biasa tampil menghibur di Hangzhou Polar Ocean Park, Zhejiang itu menelan semacam bantalan plastik dan tak boleh dikeluarkan ,tersangkut di perutnya.

Adapun Linda ketahuan menelan bantalan plastik setelah dirinya kehilangan rasa ketertarikannya melakukan trik yang biasa Linda lakukan, iaitu mencuri ikan dari keranjang/ valdi saat tampil di taman tersebut.

“Dia nampak sangat sedih dan tak ada mood makan sama sekali. Kami semua khuatir dia sakit,” ujar jubir taman itu seperti dikutip dari Ananova.com


Para pegawai di taman laut sana sendiri sebenarnya sudah mencuba mengeluarkan bantalan itu dengan menggunakan peralatan doktor haiwan, tapi peralatan itu tak boleh meraih bantalan yang ada di dalam perut Linda.

Hal hasil, setelah pihak Hangzhou Polar Ocean Park minta bantuan kepada biro atau pejabat olah raga setempat, maka datang deh Zhang Youliang menolong Linda.

Zhang Youliang sendiri adalah bekas pemain basketball yang memiliki tinggi 7 kaki 1 inci (sekitar 215,9 cm) dan memiliki lengan yang panjangnya lebih dari 1 meter.

Dengan di bantu lebih dari 10 pekerja taman laut, akhirnya , setelah usaha yang ke-2, Zhang pun mampu merogoh masuk ke dalam perut Linda dan mengambil bantalan plastik yang tersangkut di perut Linda.

Menurut doktor haiwan, perlu 1 minggu buat Linda untuk boleh sembuh semula.sumber

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story