Kasihan Si Keldai Malang kerana Diseret Oleh Tuannya Yang Malang



SEORANG petani yang mengikat seekor keledai hidup di belakang truknya dan menyeretnya di jalan telah ditangkap kerana kekejaman terhadap hewan. Rekaman mengejutkan muncul online menunjukkan petani 68 tahun tidak berperasaan ini menarik binatang yang ketakutan tersebut pada kecepatan hingga 20 m per jam.
Keledai malang itu tergores-gores di jalan tar kerana berjuang untuk melepaskan diri dari tali ditambatkan ke bahagian belakang truk pick-up petani. Filem video dikatakan telah diambil oleh anggota keluarga petani semasa mengikuti truk di Podgorica, Montenegro.


olis mengekori petani tersebut setelah memeriksa plat kendaraan – terlihat jelas dalam rekaman itu, dan sekarang dia menghadapi denda 10,000 poundsterling.
“Dia terlalu cepat untuk haiwan malang itu untuk mengikutinya. Ini adalah mukjizat kaldai selamat, “kata seorang petugas. (THESUN.CO.UK)
p/s : Memaksa, mengheret binatang di luar tabii kehendaknya, adalah suatu kesalahan dan kezaliman.. apalagi memaksa manusia Islam, tidak ikut agamanya, oleh pemimpinnya di negaranya sendiri? Anda bayangkan apa hukumnya dan akibatnya…. Sungguh malang bagi pemimpin yang malang! – THESUN.CO.UK

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story