Lelaki Afrika Mengaku Nabi Melukis Peta Ke Syurga



Tebogo Letsie Sibusiso Mthembu menunjukkan “peta syurga” yang dibuatnya setelah dia melawat syurga sebanyak empat kali

Seorang lelaki Afrika Selatan mengaku telah menggambar sebuah “peta syurga” di dinding rumahnya. Lelaki bernama Sibusiso Mthembu, dari Mandeni, sebuah bandar kecil berhampiran Durban, itu juga mengaku sebagai nabi.

Warga kota itu berduyun-duyun mendatangi rumah lelaki berusia 64 tahun itu untuk melihat peta yang dimaksudkan. Mthembu mengatakan, dia membuat setelah empat kali melawat syurga, seperti dipetik harian Sowetan.

Tidak cukup dengan tuntutan itu, Mthembu mengatakan, ada 11 syurga dan dia sudah melawat semuanya. Dia bahkan mengaku pernah bertemu Tuhan danan lawatan kedua-duanya ke syurga. Ketika itu, katanya, dia singgah di sebuah planet Jadalem yang tertutup air dan ais.

“Isa itu berkulit putih, sedangkan Tuhan itu agak kelabu-kelabu. Dan Tuhan itu masih muda,” Mthembu menjelaskan.

Kepada Sowetan, Mthembu mengisahkan, pada 1993 seorang lelaki berkulit putih mendatanginya di rumah dan mengatakan bahawa syurga memerlukannya. Ketika “malaikat” itu kembali setahun kemudian, Mthembu diajak ke syurga.

“Saya diajak ke syurga kelima yang disebut Crista, di situ saya bertemu dengan Yesus di sebuah bandar yang dinamakan Sharomy,” katanya pada Sowetan.

Mthembu juga mengatakan, Harold Camping yang meramalkan bahawa dunia akan kiamat pada akhir Mei 2011 adalah hal yang benar, walaupun sampai hari ini ramalan itu tidak berlaku.

“Sebenarnya yang terjadi pada hari itu adalah terjadi pertemuan besar di syurga, yang dsebut Il-Banta, untuk membicarakan perang besar melawan syaitan,” terangnya.

“Nabi mengatakan satu hari menurut Tuhan setara dengan 891 tahun, jadi 23 Mei itu merupakan awal hitungan untuk kiamat,” papar Mthembu.

Sejak kembali dari perjalanan terakhirnya ke syurga, pada 2008, Mthembu menggambar peta syurga dan penghuninya. Itulah yang ingin dia tunjukkan pada dunia.

“Saya tidak tahu mahu percaya atau tidak,” kata seseorang yang melihat “peta syurga” di rumah Mthembu.

“Menurut saya, ini soal agama atau kepercayaan peribadi. Ada orang yang percaya itu benar-benar peta syurga, sementara yang lain tidak memercayainya,” kata tetamu itu.

Mthembu mengajak orang-orang di seluruh dunia untuk melihat peta syurga yang dibuatnya kerana suatu ketika nanti pasti ada orang China, Inggeris, atau Jepun yang mengaku membuat peta syurga. “Afrika Selatan akan dilupakan sebagai tempat peta syurga pertama dibuat,” katanya.

Selain membuat “peta syurga”, Mthembu juga menulis beberapa buku yang mengandungi perjalanannya ke syurga.-Sumber

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story