Main Sudoku ketika memandu,pemandu bas sekolah di pecat


Seorang pemandu bas dipecat setelah tertangkap kamera sedang mengisi teka-teki Sudoku ketika ia membawa anak-anak ke sekolah.

Gambar mengejutkan ini diambil oleh seorang murid dengan menggunakan telefon genggamnya, menunjukkan sang pemandu asyik mengisi buku teka-teki Sudoku, sementara bas sedang laju di jalan.


Pelajar berusia 12 tahun yang mengambil gambar itu mengatakan sang pemandu memegang pena dan mengisi jawaban teka-teki, ketika bas melaju melewati lalu lintas di pagi hari.

Mail Online menulis bahawa pemandu yang namanya tidak disiarikan ini, telah diberhentikan oleh perusahaan bus Cavendish Liner, setelah sang pemilik melihat foto itu dan melakukan penyelidikan.

Diketahui, saat itu sang pemandu mengemudikan bas yang penuh dengan pelajar berusia sembilan sampai 16 tahun ke Ferndown Upper dan Middle School di Dorset, Inggris.

Anak laki-laki yang mengambil foto tersebut kemudian menunjukkan gambar tersebut kepada ibunya.

“Ketika saya melihat foto saya benar-benar terkejut. Kerana dia memandu, dan juga ada anak-anak didalam bas itu, Ia seharusnya bertanggung jawab atas keselamatan mereka.” tutur sang ibu, yang tidak mahu disebutkan namanya.

Sementara itu, Gary Bulgin, direktur operasi di Cavendish Liners , mengatakan bahawa ada insiden dengan pemandu mereka dan saat ini ia telah meninggalkan perusahaan tersebut.

“Kami memperhatikan keselamatan anak-anak dengan sangat serius, dan kami ngeri ketika melihat foto-foto itu.” tuturnya.sumber

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story