Pekerja tergamam barang kemas bernilai lebih RM100,000 lesap melalui dinding ditebuk





SUNGAI SIPUT: Seorang pekerja kedai emas tergamam melihat dinding dan bilik kebal premis itu di Jalan Besar Sungai Siput, di sini, berlubang dipercayai ditebuk sekumpulan perompak awal pagi semalam.
Sumber polis berkata, kejadian berkenaan dipercayai dilakukan kumpulan penjenayah yang melakukan rompakan licik itu antara jam 12 tengah malam kelmarin hingga awal pagi semalam dan melarikan barang kemas yang dianggarkan bernilai lebih RM100,000.
Menurutnya, pekerja berkenaan hanya menyedari rompakan yang berlaku kira-kira jam 9 pagi semalam ketika hendak memulakan perniagaan apabila mendapati dinding batu di sebelah kiri premis itu yang bersambung dengan sebuah lagi premis kosong dipecahkan perompak.

“Penjenayah dipercayai merancang rapi rompakan itu dan turut berupaya menebuk bahagian atas peti besi di premis berkenaan sebelum menyapu bersih semua barang kemas disimpan di dalamnya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Superintendan Azman Salim ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, siasatan lanjut masih dijalankan berhubung kes rompakan itu.

-Harianmetro

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story