Bayi Ini Baru Mahu Makan Jika Ada Lagu Gangnam Style!



Tabekpuang -  Banyak cara dilakukan orang tua agar anaknya mahu makan. Dari mula mengajaknya bermain, jalan-jalan, hingga menonton tayangan khas bayi. Berbeza dengan Benjamin, bayi berusia 10 bulan yang baru mahu makan jika ada lagu Gangnam Style!
Menyuapi anak makan sering membuat orang tua kecewa. Bagaimana tidak, si kecil sentiasa menolak setiap suapan makanan padanya. Hal itu juga dialami Benjamin, yang sukar makan dan sering menolak makanan yang diberikan.


Namun Andrew Tsai, ayah Benjamin punya trik khusus. Agar si anak mahu makan, ia rajin menetapkan video klip Gangnam Style yang kini tengah menjadi hits dunia. Tak disangka, helah ini berjaya bikin si buah hati jadi lahap makannya.


Seperti kelihatan dalam foto-foto yang dimuat Dailymail (4/10) dan juga video di laman Youtube, mulanya Benjamin menolak untuk makan. Ia juga sempat membuang muka dan menangis menolak untuk disuapi.


Andrewpun cuba menenangkan Benjamin dengan cara memainkan klip Gangnam Style. Yang menarik, si kecil Benjamin langsung mengamati video di depannya dan terus membuka mulut saat ayahnya menghulurkan makanan. Selepas itu, dia pun makan dengan lahap di atas high chair sambil tetap serius menyaksikan klip Gangnam Style.
 


0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story