Di China,Guru Ini Rela Berpakaian Mengancam Demi Memotivasikan Muridnya

Untuk memotivasi anak didiknya yang selalu mendapat nilai buruk, seorang guru di China telah mencari penyelesaian yang terbilang unik. Iaitu dengan berdandan sebagai pelayan seksi. Awalnya, guru tersebut berjanji akan mengenakan pakaian hitam-putih layaknya seorang pelayan seksi jika saja salah satu anak didiknya mendapat nilai tertinggi dalam ujian ujian sekolah.

Dan setelah para muridnya mendapat nilai yang baik ketika ujian, sesuai janjinya guru itu pun tiba ke kelas mengenakan kostum lengkap dengan sepasang aksesoris telinga kucing lucu.

Sementara pihak sekolah berpendapat bahawa seorang guru tidak pantas ikut dalam kegiatan sembrono, apalagi dengan mengenakan kostum seperti itu. Namun pihak lain justru malah memuji kreativiti sang guru, kerana nyatanya ia berjaya membuat anak didiknya meraih nilai yang baik, walaupun dengan cara yang tidak wajar.


gambar hiasan

Bahkan guru tersebut juga mendapat komentar dari salah satu media di China, yang menyebutkan "Nah, itu guru yang baik, dan Penghargaan Guru Terbaik untuk 2012 jatuh pada gadis tersebut."sumber

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story