Isu Twitter: Peminat Anggap Sharnaaz Bodoh?


Isu Twitter: Peminat Anggap Sharnaaz Bodoh?
Ini lagi kisah mengenai kenyataan yang ‘dikeluarkan’ oleh Sharnaaz di laman Twitternya kerana merajuk dengan kekasih hatinya, Shila Amzah.
Kenyaatan berbentuk kata-kata kesat itu dibuat sewaktu berlangsungnya Anugerah Planet Muzik 2012 malam Sabtu lalu.
Mynewshub.my menerima pelbagai reaksi dan komen dari pembaca-pembaca yang rata-ratanya tidak berkenan dengan tindakan dan sikap Sharnaaz.
Ada yang mengatakan alasan yang diberikan oleh Sharnaaz dengan mengatakan akaun Twitternya telah di godam atau ‘hack’ itu adalah satu alasan yang bodoh.
Justeru, mereka pelik dan menyuarakan pendapat adakah Sharnaaz seorang yang buta IT.
Antara komen-komen yang ada:
-    “kene hacked taik kucing…kalu kene hack dah xleh masuk twitter sediri dah bongok..”
-    “kena hack la sgt… skrg senang je.. dh buat mcm2 pastu ckp kna hack.. klu mcm tu pn aku nk buat la.. kutok org2 mcm.. pastu esok ckp.. sorry.. kna hack…”
-    “sharnaz bute IT ..hahaha…alasan kne hack tak bole diterima..”
-    “xperlu ler nk ckp kena hack ke, ade org amik phone ke, ilang phone ke…org2 malaysia skrg dh pandai lah bro….mcm lah org2 kt malaysia nie xde twitter and buta IT..org zaman batu boleh lah ko nk menipu…nie zaman IT lah bro….”
Selain itu, ada juga peminat yang hairan dengan kenyataan balas dari Sharnaaz yang kononnya Twitter dihack, mempersoalkan kenapa setiap kenyataan yang dibuat selepas itu menjurus kepada situasi sewaktu Shila berada di atas pentas.
Pelik bukan?
“kalau kena hack pun takkanlah cerita mengarah kepada apa yg dikatakan oleh si shila ni pada malam tu… ni siap boleh tanya status bagai and tag si shila ni… siapa pulak nak hack cerita macam tu??? come on lah… u can fool all da people some of the time, and some of the people all the time, BUT u cannot fool all the people all the time.”
Disebabkan sikap Sharnaaz yang panas baran dan cemburu tidak kena tempat, ada juga peminat yang meluahkan rasa kasihan kepada Shila kerana terpaksa menahan sikap tidak profesional cinta hatinya itu.
Berikut adalah komen dari pembaca yang telah penulis alih bahasa:
“Saya tidak boleh bayangkan sekiranya mereka berdua akan bersama (berkahwin) dalam masa terdekat atau nanti. Sharnaaz seperti panas baran dan Shila sangat ‘buta’ untuk melihatnya. Mungkin Sharnaaz adalah cinta pertamanya? Allahualam. Sharnaaz, tolonglah berlembut kadang-kadang. Shila, dia sangat baik tetapi rapuh dan lemah.”
Nampaknya, isu memuat naik status di laman Twitter menyebabkan Sharnaaz menerima pandangan yang tersangat negatif.
Apa-apa pun, hanya Sharnaaz yang tahu kebenaran di sebalik kata-katanya.
Wallahua’lam.
Oleh: SORAYA IMAN

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story