Dua Pencuri Bodoh Ditahan Di Sydney

Pencuri

SYDNEY: Dua pencuri ditangkap selepas memasuki sebuah restoran KFC menerusi lubang yang mereka gali, bukan kedai barang kemas yang mereka sasarkan, dalam satu cubaan merompak.
Ia adalah kali ketiga mereka cuba merompak kedai barang kemas itu.
Sebelum itu mereka cuba memasukinya dengan memecahkan tingkap depan. Apabila gagal, mereka cuba pula masuk menerusi pintu belakang tetapi termasuk ke kedai haiwan yang bersebelahan kedai barang kemas itu.
Namun, mereka sempat melarikan kotak simpanan wang yang mengandungi duit AS$50 (RM160). Mereka akhirnya menebuk lubang dengan memecahkan dinding bilik air di belakang blok barisan kedai dan merangkak masuk, tetapi keluar di restoran KFC berkenaan.
Lelaki terbabit, Peter Welsh, 32, dan Dwayne Doolan, 31, dikatakan tidak mahu kecewa dengan kesilapan mereka, merompak pengunjung restoran makanan segera itu di bandar Beaudesert, barat daya Brisbane, kata polis semalam.
Mereka melarikan diri bersama-sama wang berjumlah A$2,600 (RM8,000) selepas mengancam kakitangan dengan batang besi dalam kejadian pada Tahun Baru. Polis berjaya menangkap pasangan pencuri berkenaan selepas menyerbu rumah Welsh. – DT

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story