Hebat!!! Hotel Songjiang, China Dalam Kuari

Hebat!!! Hotel Songjiang, China Dalam Kuari

Hotel Songjiang akan menjadi sebuah hotel lima bintang yang terletak di dalam Resort yang indah berisi air kuari berhampiran dengan Shanghai di China, dan dijangka siap pada Mei,2009.
Shangaiist mengatakan, ”Atkins, telah memenangi pertandingan antarabangsa untuk merekabentuk sebuah hotel lima bintang Resort yang ditetapkan dalam lingkungan kuari berisiair yang indah berhampiran daerah ke Shanghai Songjiang di China.
Ia konsep rekabentuk yang menakjubkan diilhamkan oleh air semulajadi dan ciri-ciri landskapkuari yang menarik. Kini Hotel Songjiang baru menjadi tarikan yang kerana kehijauannya.Walaupun ia mungkin kelihatan agak sainsfiksyen, hotel ini telah direka untuk dunia hijau yang sebenar, dengan banyak ciri-ciri yang mampan.
Hotel yang dicadangkan telah direka oleh firma Atkins, firma yang sama yang telah membawa kita bangunan seperti Pile of Boxes Tianjin dan Pusat Dagangan Dunia Bahrain. Di resort ini,400 katil akan ditempatkan di 100-meter dalam kuari yang terletak di dalam kawasan dan akan mengandungi restoran, kafe, kemudahan sukan, malah kawasan awam dan bilik tetamu di bawah air.
Air akan memainkan peranan penting dalam reka bentuk, yang diketengahkan di dalam banyak kawasan di sekitar hotel. Air terjun, akuarium di bawah air, dan kawasan hijau akan disepadukan ke dalam reka bentuk untuk memadankan kuari yang sedia ada.
hotel kuari2
Pandangan Hotel Songjiang Ketika Malam
Kemampanan adalah penting untuk mereka bentuk merangkumi penggunaan bumbung hijau untuk struktur di atas paras tanah bagi pengeluaran tenaga panas bumi. Untuk pengetahuan, Bandar Songjiang juga sedang dibangunkan sebagai bandar taman.
Project Name: Songjiang Hotel
Year: Current
Owner: Shimao
Location: Songjiang District, China
Building Type: Commercial
Type: Semi-Extensive
System: Custom
Size: 37237 sq.ft.
Slope: 1%
Access: Accessible, Open to Public
Submitted by: Greenroofs.com
Designers/Manufacturers of Record:
Architect: Atkins Architects
Lead Architect, Bristol: Martin Jochman, Atkins Architects
Architect, Shanghai: Paul Rice, Atkins Architects
Architect, Shanghai: Hu Yali, Atkins Architects
Architect, Shanghai: Ding Fang, Atkins Architects
Architect, Shanghai: Zhang Jian, Atkins Architects
Architect, Shanghai: Vivian Chen, Atkins Architects
Sumber: http://wwwrelaxy.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story