Filem Superman Kuasai Carta Pecah Panggung

Man of Steel

LOS ANGELES – Filem adiwira Superman: Man of Steel berada di puncak carta filem pecah panggung di Amerika Utara pada hujung minggu lalu, menurut industri perfileman kelmarin.
Filem arahan Zach Snyder yang dibintangi aktor kelahiran Britain,
Henry Cavill, Amy Adams dan Russell Crowe itu berjaya meraih jumlah kutipan tiket sebanyak AS$113 juta (RM354 juta).
Namun, Man of Steel mendapat banyak kritikan di laman web Rotten Tomatoes ekoran penggunaan teknologi kesan imej komputer (CGI ) yang banyak.
Agensi yang mengumpul jumlah kutipan tiket, Exhibitor Relations memberitahu, filem komedi This Is The End lakonan James Franco and Jonah Hill pula berada di tempat kedua dengan memperoleh AS$20.5 juta (RM64.2 juta).
Berada di tempat ketiga adalah filem Now You See Me yang berjaya meraih jumlah kutipan tiket sebanyak AS$10.3 juta (RM32.3 juta).
Sementara itu, filem sekuel aksi perlumbaan kereta, Fast & Furious 6 lakonan hebat Vin Diesel dan Michelle Rodriguez memperoleh sebanyak AS $9.4 juta (RM29.5 juta) di tempat keempat.
Filem seram bajet rendah, The Purge yang mengungguli carta filem pecah panggung pada minggu lalu menduduki tempat kelima apabila mengaut AS$8.2 juta (RM25.7 juta).
Menurut Exhibitor Relations, The Purge yang dihasilkan dengan kos AS$3 juta (RM9.4 juta) itu sudah memperoleh kutipan keseluruhan sebanyak AS$51.8 juta (RM162.3 juta). – AFP

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story