Kes Khalwat: Taktik Adik Angkat Kantoi

Khalwat

SABAK BERNAM – Seorang nelayan yang kononnya singgah untuk membawa adik angkatnya warga Indonesia ke rumah kakaknya, ditangkap khalwat di dalam sebuah bilik sebuah hotel bajet di sini, malam kelmarin.
Lelaki berusia 40 tahun itu dicekup bersama pasangannya yang berasal dari Medan, Indonesia, 20-an, kira-kira jam 11. 15 malam sewaktu pasangan itu berada di dalam sebuah bilik tingkat dua bangunan berkenaan.
Ketua Penguatkuasa Agama Daerah Sabak Bernam, Muhammad Suhaili Sajiman berkata, lelaki terbabit memberitahu dia singgah ke hotel itu untuk menjemput adik angkatnya itu ke rumah kakaknya yang tinggal berhampiran.
“Semasa pemeriksaan dijalankan, lelaki itu memberi alasan baru sampai dan masuk ke dalam bilik hotel itu, sementara menunggu adik angkatnya bersiap untuk dibawa ke rumah kakaknya,” katanya kepada Sinar Harian.
Beliau berkata, sebaik saja siasatan dijalankan ke atas pasangan itu, pasangan itu dibawa ke Balai Polis Sabak Bernam.
Katanya, kedua-dua pasangan itu akan disiasat di bawah Seksyen 29 Enekmen Jenayah Syariah Selangor No. 9 Tahun 1995 kerana Khalwat yang boleh memperuntukkan denda RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-
duanya sekali jika sabit kesalahan.
Muhammad Suhaili berkata, operasi itu yang disertai lima anggota penguat kuasa itu memberi tumpuan di dua lokasi iaitu sebuah hotel bajet dan pusat rawatan urut kaki yang dikatakan menjadi tumpuan pasangan bukan muhrim terutama pada cuti hujung minggu.
“Kita menumpukan usaha mencegah maksiat pasangan bukan muhrim di dua lokasi ini bagi memastikan gejala merosakkan akhlak itu dapat dibanteras habis-habisan,” katanya. – Sinar Harian

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story