Tak Tahan Dipersenda, Murid Terjun Tingkat 3 Bangunan Sekolah

Tak Tahan Dipersenda Guru, Murid Terjun Bangunan

Johor Bahru: Hukuman denda luar biasa seorang guru sebuah sekolah di Skudai, dekat sini, supaya sekumpulan murid perempuan membuli seorang murid lelaki dengan mempersendanya beramai-ramai kerana kesalahan membuat bising dalam kelas dipercayai menyebabkan murid berkenaan tertekan dan tidak lama kemudian, dia didapati terjatuh dari tingkat tiga bangunan sekolah hingga patah kedua-dua kaki.
Dalam kejadian jam 1.40 petang, 5 Februari lalu, murid tahun lima dikenali sebagai Aziz yang juga pengawas sebuah sekolah di Mutiara Rini, Skudai, didenda guru kelasnya kerana membuat bising ketika sesi pembelajaran.
Aziz diarah berdiri di tengah-tengah sekumpulan murid perempuan dengan niat mempersendanya.
Bapa murid itu dikenali sebagai Mohamad, 50-an, mendakwa selepas kejadian, pengurusan sekolah menghubungi isterinya memaklumkan kejadian itu.
Menurutnya, keluarganya terkilan dengan kejadian menimpa Aziz kerana difahamkan dia terjatuh dari tingkat tiga bangunan sekolah selepas didenda guru kelasnya.
“Dia dikelilingi sekumpulan murid perempuan menyebabkannya malu serta tertekan,” katanya.
Mohamad berkata, dia diberitahu isterinya anak mereka terjatuh dan dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) Johor Bahru pada jam 1.50 petang.
Bagaimanapun, menurutnya dia tidak pasti sama ada Aziz terjatuh atau sebaliknya dan menyerahkan kepada polis untuk menyiasat.
“Saya sudah bertemu pengurusan sekolah, namun tidak mendapat maklum balas memuaskan.
“Kedua-dua kaki Aziz patah dengan kaki kirinya patah di dua bahagian,” katanya.
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nusajaya Dr Zaini Abu Bakar ketika dihubungi berkata, pihaknya maklum dengan kejadian berkenaan dan berharap pengurusan sekolah melakukan siasatan serta memberi penjelasan penuh kepada keluarga murid itu. – myMetro
Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story