Kenali Sufi, Juara Akademi Fantasia 2015


Sumber : Astro Awani
imageResizeAndCrop.ashx
FOTO : Astro Gempak

Rancangan realiti nyanyian popular Malaysia Akademi Fantasia 2015 telah pun melabuhkan tirainya. Empat orang peserta final membuat persembahan yang cukup memukau penonton. Sufi peserta dari Singapura dinobatkan sebagai juara rancangan realiti itu dengan kutipan undi sebanyak 41% .

Mengenai sufi
Seorang penyanyi indie (sepenuh masa) di Singapura. Single yang bertajuk ‘Tiada Pengganti’ menang kategori Lagu Terbaik Singapura (APM 2014) Selain menyanyi, Sufie juga aktif mencipta lagu iklan (jingle) untuk iklan TV dan radio Mula menjadi penyanyi selepas muncul sebagai naib johan – SG Mania (2014) Menggemari genre pop rock, R&B dan balada. Berbakat mencipta lagu sendiri. Boleh bermain alat muzik – piano, dram, gitar dan bass. Inspirasi – Taufik Batisah, M. Nasir, Hattan & Ramli Sarip – lebih menggemari lagu-lagu evergreen.
af2015_top16_12
FOTO : Astro Gempak

Sufi atau nama sebenarnya, Mohammad Sufie Rashid, 24, telah menewaskan saingan terdekatnya, Syamel yang pada awalnya menjadi jangkaan beberapa pihak untuk bergelar juara pada konsert akhir tersebut. Dengan kemenangan ini, Sufi telah berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM50,000, pakej percutian ke Dubai tajaan HNH Tours Sdn Bhd dan sebuah trofi.

Aura yang dibawa oleh anak kelahiran kota singa ini memberi kesan yang mendalam kepada penonton, Sufi telah menyampaikan lagu ciptaan penuh dirinya sendiri bertajuk Kisah Dua Muka serta lagu Andai Ku Bercinta Lagi nyanyian asal kumpulan Mojo.

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story