Budak Dibiar ‘Main’ Basikal Roda Tiga Atas Jalan Raya

Budak Dibiar 'Main' Basikal Roda Tiga Atas Jalan Raya

SEBUAH rakaman kamera litar tertutup (CCTV) memaparkan seorang budak lelaki bersama basikal roda tiga ‘berlegar-legar’ di atas sebatang jalan raya dipenuhi kenderaan menjadi bualan hangat di laman sosial, baru-baru ini.

Rakaman itu dimuat naik laman All Singapore Stuff menerusi laman Facebook dan dikongsi portal Stomp telah mencetuskan perdebatan hangat dalam kalangan netizen Singapura.
Menerusi klip video berdurasi kurang dari satu minit itu, kanak-kanak tersebut dirakam ‘mengayuh’ sebuah basikal roda tiga berwarna kuning menentang arus trafik jalan raya.
Kelibat si kecil yang berada di ‘zon maut’ itu seolah-olah tidak ‘diendahkan’ pengguna jalan raya yang berada di situ.
Anak Kecil Dibiar 'Main' Basikal Roda Tiga Atas Jalan Raya
Anak Kecil Dibiar 'Main' Basikal Roda Tiga Atas Jalan Raya
Beberapa penunggang motosikal dan pejalan kaki hanya memandang sahaja aksi anak kecil itu tanpa mahu membawanya ke tempat yang lebih selamat.
Sehinggalah muncul seorang anggota polis yang dilihat bergegas mendapatkan budak tersebut sebelum mendukungnya keluar dari situasi bahaya berkenaan.
Tidak dapat dipastikan di mana kejadian itu berlaku kerana ia tidak dinyatakan dalam portal tersebut. – MYNEWSHUB.CC




Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story