Bunuh, Kerat Mayat Rakan Sering Pinjam Wang

Bunuh, Kerat Mayat Rakan Sering Pinjam Wang

JAKARTA – Seorang lelaki yang berang selepas rakannya sering meminjam wang bertindak memukul mangsa dengan batang besi hingga mati.

Lebih kejam lagi, suspek berusia 41 tahun tahun itu turut memotong mayat mangsa sebelum menanamnya di dalam sebuah bilik di rumah sewanya di sini.
Jurucakap polis Dedi Wahyudi berkata, kejadian berlaku 24 Oktober lalu di sebuah rumah di Bekasi apabila mangsa, Sopyan Lubis, 43, mahu meminjam wang daripada suspek.
“Kerana berang ekoran Sopyan sering meminjam wang, suspek bertindak memukul mangsa dengan sebatang besi hingga mati,” katanya.
Menurutnya, kerana panik, suspek meminta bantuan seorang rakannya untuk membawa mayat Sopyan ke sebuah rumah sewa di Cipayung.
“Sampai di rumah itu, kedua-dua suspek menggali lubang di sebuah bilik sebelum meletakkan mayat mangsa yang dipotong di dalamnya.
“Mereka kemudiannya menimbus lubang itu dengan simen bagi menutup perbuatan itu,” jelasnya.
Menurutnya, perbuatan lelaki itu terbongkar kelmarin selepas isteri seorang suspek curiga dengan perbuatan mereka dan membuat laporan polis. – Agensi/myMetro Online




Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story