WhatsApp Kini Menyertakan Sokongan Panggilan Video


APLIKASI permesejan paling popular dikalangan pengguna telefon pintar iaitu WhatsApp nampaknya akan melancarkan satu lagi ciri baharu khusus untuk pengguna mereka.

Selepas memperkenalkan fungsi ‘bold’ dan ‘italic’, syarikat yang dimiliki oleh Facebook ini dilihat bakal melancarkan perkhimatan panggilan video secara percuma.
Menerusinya, pengguna boleh membuat panggila video kepada rakan-rakan Whatsapp yang lain dengan menekan pada butang ikon panggilan video pada profil mereka.
Dengannya anda boleh menghubung terus kepada kenalan dan boleh bersembang secara terus dalam bentuk video.
chat
Imej pemanggil akan muncul ketika penerima menjawab panggilan, sama seperti ciri-ciri yang terdapat pada aplikasi Facetime, Skype, dan Facebook Mesengger dan pengguna boleh mengecilkan gambar pemanggil dengan hanya menukarkan posisi video ke arah bawah.
WhatsApp turut dilihat meningkatkan kadar keupayaan sambungan rangkaian yang lemah ketika membuat panggilan, agar kualiti video yang jelas dapat dihasilkan bagi pemanggil dan penerima.
Kemaskini terbaru ini akan diperkenalkan secara berperingkat dan buat masa ini, ia diperkenalkan buat pengguna iOS di Amerika Syarikat.
Berkemungkinan kemaskini terbaru ini akan diperkenalkan dalam masa beberapa minggu lagi. -MYNEWSHUB.CC
Sumber: TheVerge




Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story