Cabar Tun M Saman Wain Dedah Skandal RM100 Bilion

Cabar Tun M Saman Wain Dedah Skandal RM100 Bilion

KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menempelak pakatan pembangkang yang cenderung mengaitkan dirinya dengan pelbagai isu negatif yang berlaku dalam negara.

Presiden UMNO itu berkata beliau dihempap dengan pelbagai kesalahan dengan cerita yang sengaja direka-reka oleh pembangkang untuk menghasut rakyat, termasuk dikaitkan dengan beberapa kes pembunuhan.
“Orang yang saya tak kenal, Altantuya pun dia kata saya terlibat. Kalau terlibat, tak payah tunggu polis, isteri saya dah buat sesuatu dah. Walaupun saya dah sumpah dalam masjid, bangkit lagi cerita, tetapi tiada bukti langsung.
“(Kes) Kevin Morais pun kata saya terlibat. Cerita cincin (Datin Seri Rosmah Mansor) lagi. Selepas itu, dia (Rafizi Ramli) kata bergurau, tetapi bak kata orang putih, ‘the damage is done‘ (kerosakan telah berlaku),” katanya.
Beliau menegaskan demikian ketika berucap menggulung perbahasan di hadapan lebih 2,000 perwakilan pada hari terakhir Perhimpunan Agung UMNO 2016 di Pusat Dagangan Dunia Putra, di sini hari ini.
Model Mongolia, Altantuya Shaariibuu dibunuh pada 2006 manakala Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Anthony Kevin Morais dibunuh sebelum mayatnya disumbat dalam tong dram dan disimen pada 4 September 2015.
Najib juga mempersoalkan tindakan Tun Dr. Mahathir yang sengaja mengadakan-adakan cerita mengenai hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), seolah-olah syarikat itu langsung tiada sumbangan kepada negara.
“Isu 1MDB dia kata rugi RM42 bilion, lepas itu dia kata RM27 bilion. Sekarang dah terjawab (isu itu), dia senyap pula. Tetapi jasa 1MDB, setiap tahun 1,200 imam dan ketua kampung naik haji.
“Ada juga jasanya (1MDB). Kalau ada kelemahan, kalau salah, akan segera dibetulkan,” jelas Najib sebagai membidas tohmahan oleh bekas perdana menteri itu.
Beliau turut mencabar Mahathir untuk menyaman penulis, Barry Wain yang menulis buku bertajuk ‘Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times’mengenai penyelewengan berlaku ketika pemerintahan selama 22 tahun.
“Zaman Mahathir lagi banyak cerita. Cerita IPP (penjana tenaga bebas), cerita tol (konsesi lebuh raya), penswastaan Malaysia Airlines, isu Perwaja, Forex (tukaran wang asing). Saya tahu cerita.
“Dalam buku dia (Wain), ada dedah RM100 bilion ketirisan. Kalau tak betul, (Mahathir) saman la Barry Wain. Kalau bab saya, dia suruh saman. Kalau bab dia, tak pula saman,” katanya.
Najib juga mencabar Mahathir, sebagai Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mengadakan konvensyen parti baharunya, bagi melihat sama ada perwakilan parti itu mampu memenuhi dewan seperti yang berlaku pada Perhimpunan Agung UMNO. – BERNAMA




Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

1 comments:

LuckyPoker13 said...

LuckyPoker13.com | Situs BandarQ | Situs Poker | Situs DominoQQ | AduQ | BandarQ Online | Sakong Online |

1 User ID untuk 7 Game Populer
*** BONUS TO 0.5% Di BAGIKAN 2x DALAM SEMINGGU ***
*** BONUS REFF 20% ***
*** EXTRA JACKPOT ***
Proses Depo dan WD Yang Sangat Cepat
Menang Berapa Pun Di Bayar Lunas

Contact Us :
- Referall : https://goo.gl/y4ziJp
- BBM : D883E18E
- WA : +855-7093-1285
- Line : LuckyPoker13
- WeChat : LuckyPoker13
- YM : Lucky.Poker13@Yahoo.com

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story