Gambar Perodua Alza MPV Modified


Tengah aku nak cari kereta baru untuk menggantikan kereta Honda Civic EK4 aku dulu, Perodua Alza, kereta macam MPV ni, atau pun mini MPV ni, telah menjadi salah satu kenderaan dalam shortlistedaku. Yelah, walaupun akhirnya aku pilih Grand Livina, hati aku masih juga tertarik dengan Perodua Alza ni, terutamanya yang telah dimodified. Tak caya cakap aku? Korang tengok la gambar Perodua Alza yang dimodified kat bawah ni. Walau aku tahu, kereta Perodua Alza yang modified masih jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan Grand Livina aku yang telah aku modified juga. Hehe peminat-peminat Alza jangan marah ya. P/S: Korang tau tak kenapa Perodua bagi nama Alza kepada model mini MPV depa? Apa makna Alza? Aku pun tak tahu, yang aku tau Alza tu bukan bahasa Melayu, katanya bahasa Spain yang bermaksud kebangkitan. Apa yang bangkit pun aku tak tahu. Kalau tahu korang bagitau lah ye.
Gambar Perodua Alza Modified Luaran







Perodua Alza Modified 2

Perodua Alza Modified 3

Perodua Alza Modified 4

Perodua Alza Modified 5
Gambar Perodua Alza Modified Dalaman


Perodua Alza Modified 6
Sumber Gambar: Rahman Heman

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story