PELIK! IKAN INI PAKAI PELAMPUNG DALAM AIR?

Ikan memakai pelampung seakan mustahil tapi itu yang terjadi pada ikan emas ini. Jika ikan memakai pelampung di dalam air, itu unik kerana fitrahnya ikan memang hanya boleh hidup di dalam air. Seekor ikan emas perlu memakai pelampung jika ia mahu meneruskan hidup dengan normal. Pada mulanya ikan ini berenang dalam keadaan terbalik, tetapi pemilik ikan ini telah menciptakan untuk ikan tersebut dengan sebuah pelampung kecil. Unik kan? Jom layan video di atas ini.

einstein_goldfish_sife_jacket_1
Seekor ikan emas dari spesies Fantail yang diberi nama ‘Einstein’ ini telah hilang keupayaan untuk berenang selepas menghadapi masalah pada bahagian pundi udaranya yang menyebabkan ia berenang secara terbalik dari atas ke bawah dan tenggelam ke dasar tangki.
einstein_goldfish_sife_jacket_2
Disebabkan masalah tersebut, pemilik ikan, Leighton Naylor terpaksa mencipta sejenis pelampung khasuntuk dipakaikan pada ikannya itu.
Pelampung khas yang di buat dari tiub kitar semula itu muat dengan sempurna pada badan ikan tersebut danmembolehkannya berenang dengan normal semula.
einstein_goldfish_sife_jacket_3
En. Naylor telah menghabiskan masa selama 3 jam untuk mereka bentuk pelampung khas dari tiub pengudaraan tangki ikan itu, dan melaraskannya agar dapat dipakai oleh Einstein.
“Amat menyedihkan melihat ia dalam keadaan tidak berdaya. Ia kelihatan sangat tertekan. Pada mulanya, ia menolak untuk memakai pelampung tersebut. Ia juga sering tersangkut pada tumbuhan hiasan tetapi setelah saya menyusun atur semula keadaan di dalam tangki, ia kelihatan lebih baik,” kata En. Naylor.
einstein_goldfish_sife_jacket_4



Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story