Gambar Disebalik Tabir 10 Filem Paling Famous

Berikut merupakan gambar-gambar disebalik tabir 10 filem yang paling famous. Dalam filem memang nampak hebat. Tapi bila tengok behind the scene memang tak sangka macam mana filem itu sebenarnya dirakamkan.



Avatar

Jurassic Park

The Avengers

Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark

Ghostbusters

The Matrix

Braveheart

Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back

Godzilla

Titanic

Sumber

(18sx) Posisi Kamasutra Lap?



Jadi, ape posisi Kamasutralap kesukaan anda?SUMBER

Nora Danish Bergaya Dalam Set Foto Edisi Raya 2012


Tidak lama lagi, bulan Ramadhan akan menjelma diikuti oleh Syawal. Pasti ramai yang sudah membuat persiapan termasuk menggantikan puasa tahun lepas. Pelakon jelita Nora Danish juga tidak ketinggalan. Beliau telah bergaya dengan baju kurung dan pelbagai busana lain untuk gambar-gambar instagram edisi raya yang telah dimuatnaik ke laman Twitternya.
Photobucket
Model Tamu: Nora Danish (@nor4danish)
Jurufoto: Chuan Looi (yipieyaya.com)
Rambut dan Solekan: Khir Khalid
Aksesori: Ola (@OlaBV2) (Thanks Zaireen)
Kreatif: Bombshelter Studios (@dabombshelter)
Baju: Innai Red (Baju boleh dibeli di sini)
Lagi 11 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar Twitter Nora Danish.
***
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Trend Lelaki Di Jepun Bercinta Dan Berkahwin Dengan Patung

Trend bercinta lelaki-lelaki Jepun berpindah dari bercinta dan kawin dengan orang, sekarang berpindah ke patung. Banyak dari mereka lebih memlih bercinta dengan boneka-boneka daripada dengan wanita asli.
Bahkan ada yang punya koleksi patung sampai beratus-ratus biji. Menurut lelaki yang punya patung ratusan biji ini, gadis patung tidak mungkin mengkhianati mereka.








Kenapa Perempuan Selalu Kena Tindih Hantu Waktu Tidur?

Salah satu teori adalah, hantu juga mempunyai nafsu..
Kalau lelaki kena tindih maknanya sama ada itu hantu kak limah atau hantu gay..
Dah nama pun hantu, mestilah keadaan fizikal dia pun fleksibel juga. Kalau korang ditindih hantu maknanya body korang ketika tidur memang sesuai dengan nafsu hantu.Tapi, golongan manusia yang dah kahwin biasanya tak kena tindih dengan hantu dah.. Tak pernah lagi. Setakat ni dengar golongan bini-bini kena tindih dengan hantu. Cerita kena tindih dengan laki sendiri itu perkara biasa kot.








Apabila Suntikan Silikon Buntut Tidak Menjadi Untuk Wanita Ini

Seorang gadis Vanity Wonder dengan saiz pinggang hanya 23 inci tetapi mempunyai saiz buntut yang lebih besar dari Nicki Minaj iaitu 45 inci. Ini kerana dia telah menggunakan suntikan silikon untuk lima tahun dengan harga mencecah RM45,000. Dia begitu ketagih dengan penggunaan silikon kerana semua ini adalah keinginannya untuk mempunyai badan seperti Kim Kardashian dan Beyonce. Tetapi suntikan ini tidak menjadi seperti diingininya. Keadaan ini telah membuat Vanity kesakitan pada bahagian tersebut yang kadang-kadang dia tak mampu untuk duduk. Kini dia terpaksa mencari seluar yang bersaiz XL untuk muat. Kini dia sedar dengan kesilapannya dan dia ingin tampil untuk memberitahu orang ramai yang suntikan silikon sebegini tidak berguna serta merbahaya. 

Before



After

Reaksi Penyokong Singapura Selepas Tewas Pada Harimau Malaya


Satu entri di blog terkenal Singapura telah membuat satu entri menyatakan orang kita langsung tak menghormati negara mereka. Orang kita membuat macam-macam hal semasa lagu kebangsaan Singapura dimainkan serta menunjukkan kertas yang menulis 'Bookie' serta $10. Ini adalah ikutan kes sepakan penalti serta percuma semasa perlawanan pertama di Jalan Besar. 

Jadi kenapa tiba-tiba nak bising selepas tewas pada Harimau Malaya? Hari tu selepas seri langsung mereka tak berbunyi sebab seri. Paling admin tak tahan adalah seorang pembaca yang menggunakan nama 'msiansucks' berlagak seperti dia tu fanatik dan pandai sangat.Dia kata Malaysia tak masuk World Cup tetapi Singapura masuk ke? Pingat sukan ASEAN pun tak menang dan juga Piala AFF Suzuki pun tak boleh capai. 

Gambar 1 - 3 adalah komen mengenai entri tersebut. Gambar seterusnya adalah gambar yang pihak Singapura menyatakan kita tidak menghormati mereka. 














Irma Hasmie Langsungkan Perkahwinan 29 Jun 2012, Sedang Tunai Umrah


Irma Hasmie Langsungkan Perkahwinan 29 Jun 2012, Sedang Tunai Umrah
Kami suka dengar kisah percintaan Irma Hasmie ini, nampak teratur dan penuh keberkatan. Dan, beliau bakal berkahwin dengan pasangan pilihan pada 29 Jun 2012.
Memetik laporan Murai hari ini, kad jemputan perkahwinan Irma Hasmie & Reza Syah Azmeer telah pun di’edarkan. Pasangan ini bertunang pada 29 Mac 2012 lalu.
Majlis pernikahan Irma Hasmie akan diadakan pada 29 Jun di Dewan Persidangan Putrajaya jam 3.00 petang dan resepsi berlangsung di MAEPS, Serdang hari sama jam 8.00 malam.
Irma Hasmie yang di’hubungi berkata beliau kini sedang mengerjakan umrah, kini dalam perjalanan dari Madinah ke Mekah & di’jangka pulang ke tanah air pada 20 Jun ini.
Pelakon & pengacara ini berkata aktiviti seni’nya ketika ini di’berhentikan seketika untuk memberi laluan beliau mengerjakan umrah dan membuat persiapan terakhir perkahwinan. – Roti Kaya
Irma Hasmie Langsungkan Perkahwinan 29 Jun 2012, Sedang Tunai Umrah

[Video] Suara Tua Alunkan Al-Quran ‘Hilangkan’ Lagu Disko


[Video] Suara Tua Alunkan Al Quran ‘Hilangkan’ Lagu Disko
Firman Allah yang bermaksud ;
“Dan sesungguhnya kami mempermudahkan al-Quran itu untuk diingati, maka adakah ada orang mahu mengambil pengajaran” Al-Qamar, ayat 17.
Demikian firman yang diturunkan oleh Allah S.W.T mengenai senaskhah Al-Quran untuk diperlajari dan dibaca oleh semua hambanya ketika masih hidup di muka bumi ini.
Setiap ayat yang terkandung dalam Al-Quran mengandungi seribu satu manfaat kepada manusia.
Di sebuah jalan di tengah kota Beirut, Lubnan, seorang lelaki tua yang hanya duduk di sisi jalan begitu asyik mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran walaupun keadaan di sekelilingnya bising dengan bunyi lagu-lagu dari pub dan disko di sepanjang jalan Hamra.
Lelaki tua itu langsung tidak menghiraukan orang ramai yang lalu lalalng di situ dan hanya tetap dengan mengaji sahaja.
Malah, perbuatannya itu menarik perhatian orang yang lalu lalang di sepanjang jalan Hamra.
Jalan Hamra adalah salah sebuah jalan utama di sekitar kota Beirut, Lubnan. Jalan Hamra menjadi tumpuan ramai rakyat Lubnan menyebabkan pelbagai kemudahan seperti cafe, teater, dan restoran-restoran mewah dibangunkan.
Namun begitu, jalan Hamra tidak seperti tempat-tempat yang lain di sekitar Lubnan.
Masjid mahupun surau sukar ditemui manakala pub, disko dan tempat mencacah tatu boleh ditemui di merata-rata tempat.
Tujuan Al-Quran diturunkan adalah untuk menyucikan jiwa manusia (tazkiyyah al-Nafs). Al-Quran sentiasa menyeru manusia supaya membersihkan jiwanya dengan melakukan kebaikan.
Beruntunglah orang yang dapat memimpin jiwanya ke arah keredhaan Allah S.W.T. Secara fitrahnya, jiwa boleh terjerumus ke lembah kehinaan apabila ia tidak dididik dan jiwa boleh mencapai tahap termulia apabila ia dibersihkan.
“Dan jiwa serta penyempurnaan ciptaanya, maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu jalan kefasikan dan ketakwaannya. Sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu dan sesungguhnya rugilah orang yang mengotorinya.” Al-Syams, ayat 7-10. – MyNewsHub sumber

[Video] Perlu Bersolat Walaupun Sedang Jaga Bayi


[Video] Perlu Bersolat Walaupun Sedang Jaga Bayi
Islam itu indah, Islam itu mudah.
Allah telah mewajibkan setiap makhluknya yang telah baligh untuk menunaikan solat lima waktu setiap hari.
“Solat itu tiang agama, sesiapa mendirikan solat maka dia telah mendirikan agama dan sesiapa meninggalkan solat dia telah meruntuhkan agama.” – Hadis Riwayat Baihaqi dari Ibnu Umar.
Berdasarkan firman Allah dan hadis Rasulullah yang jelas dan tegas itu tidak ada alasan bagi orang mukmin untuk meninggalkan solat walau dalam apa keadaan sekalipun.
Mengingkari perintah solat bererti menolak perintah Allah S.W.T, dan barangsiapa yang menolak perintah Allah S.W.T maka dia telah merosakkan imannya dan meruntuhkan agamanya.
Kadang-kadang, kita mudah untuk memberikan alasan supaya tidak menunaikan atau menangguhkan solat.
Contohnya, menangguhkan solat kerana tiada sesiapa yang dapat menjagakan bayi ketika ingin menunaikan ibadah.
Daripada Abu Qatadah katanya:
” Bahawa Nabi s.a.w. solat sedang cucunya, Umamah puteri Zainab, anak perempuan baginda, berada di atas belakangnya. Bila baginda rukuk, diletakkannya cucunya itu dan bila baginda berdiri daripada sujud diambilnya pula dan diletakkannya semula di atas belakangnya.”
Islam juga telah menyediakan jalan atau cara yang mudah untuk menunaikan solat disamping dapat menjaga bayi kita ketika beribadah.
[Video] Perlu Bersolat Walaupun Sedang Jaga Bayi
Caranya:
1. Adalah baik sebelum itu, bayi yg mahu dikendong terlebih dahulu dibersihkan daripada segala najis.
2. Memulakan niat solat seperti biasa sambil menggendong bayi.
3. Tangan tidak perlu diangkat ketika takbir dan tidak perlu diletakkan di atas dada. Kerana hukum mengangkat tangan dan meletakkannya di atas dada hanyalah sunat.
4. Bacalah apa sahaja yg perlu dibaca dalam keadaan berdiri.
5. Lalu rukuk dengan tangan memegang erat bayi tersebut, tidak perlu meletakkan tangan di atas lutut kalau tidak dapat melakukannya.
6. Semasa mahu sujud, letakkan bayi itu dan kemudian dikendong kembali apabila mahu bangkit ke rakaat seterusnya.
7. Laksanakan seperti itu hingga solat selesai.
Mudah bukan? Semoga selepas ini, tiada alasan lagi bagi kita sebagai Muslim untuk tidak menunaikan solat hanya kerana ingin menjaga bayi kita. InsyaAllah.sumber

10 Selebriti Dunia Yang Tak Pernah Seks Sebelum Kahwin

Melakukan hubungan seks sebelum nikah merupakan perkara terlarang dalam budaya timur. Namun di negara-negara barat (seperti Amerika) seseorang yang menjaga daranya akan dicemuh..dijadikan bahan ketawa.Tapi  Bintang-bintang Hollywood berikut ini memiliki segalanya hingga tak di cemuh kerana prinsip menjaga dara sebelum kawin. Jom Kita Lihat  10
Selebriti Dunia yang popular dara ini


1.Selena Gomez


Selena Gomez merupakan artis muda lainnya yang mengumumkan keputusannya untuk tetap dara hingga menikah.


2. Mariah Carey


Meskipun sebelumnya Mariah pernah menikah dengan Tommy Mottola, ia memutuskan untuk tidak berhubungan seks dengan suaminya sekarang, Nick Cannon, hingga pernikahan mereka pada April 2008.

3. Adriana Lima


Model Victoria’s Secret asal Brazil ini mengatakan kepada GQ Magazine pada Maret 2006, bahwa ia belum pernah berhubungan seks dan memutuskan untuk menjaga keperawanan hingga menikah. Ia bahkan dianugrahi The World’s Most Voluptuous Virgin oleh majalah tersebut. Adriana kemudian menikah dengan pemain basket Serbia, Marko Jaric, tepat di Hari Valentine pada 2009.

4. Tina Fey


Komedian dan bintang ’30 Rock’ Tina Fey membuat pengakuan di sebuah talkshow pada Maret 2010 kalau ia tidak melakukan hubungan seks hingga akhirnya ia bersuamikan Jeff Richmond, pada usia 24 tahun. Pasangan ini sekarang telah memiliki 2 orang anak.

5. Ali Landry


Mantan Miss USA, model, serta aktris Ali Landry mengakui pada Maret 2012 lalu bahwa ia dan suami keduanya, Alejandro Monterverde tidak melakukan hubungan seks sebelum pernikahan mereka pada April 2006. Semua ia lakukan karena belajar dari hubungan masa lalu dengan Mario Lopez yang pernah berselingkuh darinya.


6. Miley Cyrus


Merunut tingkah ‘nakal’ Miley yang sering terekspos di publik, memang sulit untuk percaya bahwa dia juga seseorang yang menjaga kesuciannya. Tidak tahu jika Miley belum berubah, namun beberapa tahun yang lalu ia pernah berkata akan tetap perawan hingga menikah nanti.

7. Vanessa Hudgens


Meskipun ia sempat mengencani salah satu aktor muda tampan Hollywood, Zac Efron, bintang ‘High School Musical’ ini mengklaim bahwa ia masih seorang perawan.

8. Jessica Simpson


Jessica pernah mengumumkan bahwa ia masih perawan hingga menikah dengan Nick Lachey di tahun 2002. Jessica berasal dari keluarga Kristen yang taat. Ayahnya bahkan memeberinya purity ring saat berusia 12 tahun. Meskipun setelah bercerai dari Nick, dia mengandung anak di luar nikah dan baru saja melahirkan anak dari tunangannya Eric Johnson, Jessica masih patut masuk dalam daftar ini.


9. Lisa Kudrow


Bintang yang terkenal lewat serial ‘Friends’ ini kehilangan keperawanannya di usia 31 tahun. Yaitu saat dia menikah dengan suaminya yang sekarang, Michael Stern.

10. Jordin Sparks


Jordin membuat keputusan sewaktu ia masih muda untuk menunggu hubungan seks hingga menikah nanti. Orangtuanya kemudian menawarkannya purity ring, cincin yang menyimbolkan keperawanan. “Akan sangat luar biasa untuk mengatakan kepada suamiku nanti kalau aku telah menunggunya seumur hidupku.”sumber

Loading...

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story