9 Makanan Untuk ‘Tegang’ Yang Memuaskan!!


ADA sembilan makanan yang dikenal pasti mampu memberikan ketegangan yang diperlukan oleh lelaki untuk memuaskan pasangan mereka.

Bagi yang beragama Islam, mungkin ada di antara makanan atau minuman tersebut tidak sesuai. Bukan semua anda perlu makan serentak, cukuplah dengan yang ada dan sesuai dengan anda sahaja.

Senjata lelaki yang benar-benar kuat adalah salah satu keperluan dalam mewujudkan rumah tangga yang bahagia.

Walaupun berumur, tidak bermakna anda tidak perlu tegang dan sihat.

Antara makanan yang dimaksudkan;

1. Kopi

Tindakan balas kafein dalam minuman anda akan meningkatkan daya metabolisma anda yang seterusnya membolehkan darah dipam dengan lebih baik dalam badan. Ia juga mampu meningkatkan ketahanan badan.

2. Tiram

Tiram kaya dengan zink dan vitamin B6, dua zat terpenting dalam pembentukkan testosterone, yang mampu meningkatkan keinginan anda. Andai kata makanan laut kurang sesuai dengan anda, makanan berbentuk kacang dan biji-bijian juga membantu dalam peningkatkan testosterone.

3. Cili

Rasakan kehidupan cinta anda dengan cili. Apabila wajah anda memerah setelah makan kari, itu bermakna saluran darah mengembang berkat kesan cili. Dan bukan hanya pembuluh darah di wajah anda yang mendapat peningkatan. Secara biologi, hidraulik mudah dilakukan – lebih banyak cecair (darah) dipaksa masuk ke dalam tiub kecil (saluran darah) di zakar anda – jadi apa yang anda perlukan adalah jantung yang kuat dan saluran paip yang sihat dan lancar.

4. Pisang

Makan pisang untuk kalium yang bagus untuk jantung dan peredaran darah anda. Pengambilan kalium yang mencukupi dapat membantu mengawal kadar natrium anda, menghentikan tekanan darah anda dari memukul bumbung dan mengurangkan risiko masalah jantung anda. Sekiranya anda makan terlalu banyak garam dan tidak suka pisang, dapatkan kalium anda dari jeruk atau kentang jaket.

5. Salmon

Asid lemak omega-3 dalam ikan berminyak ini menjadikan darah kurang melekit, meningkatkan aliran darah ke bahagian yang penting. Makan ikan seperti salmon, mackerel, trout dan tuna segar dua kali seminggu untuk memastikan arteri anda sentiasa lancar.

6. Ceri

Ceri dibungkus penuh dengan antosianin, bahan kimia tumbuhan berwarna-warni yang melindungi dinding arteri anda, membantu mencegah plak lemak yang menyebabkan aterosklerosis, atau arteri tersumbat. Tidak suka ceri? Beri, atau buah berwarna cerah seperti buah persik, nektarin dan plum, semuanya akan menjaga arteri anda lancar.

7. Bawang

Jangan asyik membawang tetapi makan la juga bawang. Allicin fitokimia dalam bawang dan bawang putih menipiskan darah dan meningkatkan peredaran anda, serta menjadikannya tidak mudah tersumbat. Elakkan nafas bawang yang tidak seksi dengan mengunyah pasli atau pudina.

8. Wine

Wain – terutamanya anggur merah – adalah sumber antioksidan fitokimia resveratrol, yang membantu membuka arteri dengan meningkatkan pengeluaran oksida nitrat. Nitrik oksida membolehkan saluran darah mengembang, dan inilah cara Viagra berfungsi. Tetapi sementara pil biru kecil hanya berfungsi pada saluran darah kecil, resveratrol membantu arteri utama anda juga. Pastikan anda berhenti di satu atau dua gelas wain – terlalu banyak alkohol menyebabkan anda terkulai.

9. Bubur Oat

Bubur tidak seksi, tetapi serat larut dalam tepung oat meningkatkan kolesterol, membantu menjaga saluran darah anda lancar dan meregang. Oleh itu, dapatkan oat anda!


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story