Sakit Tidak Halang Azean Irdawaty Jaga Imej



Shahrizat (dua dari kiri) bersama para rombongan YKN melawat Azean Irdawaty pada Selasa.
PETALING JAYA: Walaupun terpaksa melalui penderitaan akibat penyakit Lymphedema, pelakon Azean Irdawaty masih lagi menjaga kulit wajahnya untuk kelihatan sentiasa berseri.
Azean atau nama sebenarnya Azean Irdawaty Yusoff, 62, berkata, dia tidak pernah mengabaikan penampilan walaupun mukanya kelihatan agak berisi dengan menyapu krim wajah serta badan setiap hari.
"Bukanlah satu halangan kalau kita sakit untuk menjaga penampilan diri. Saya masih lagi mengamalkan menyapu krim pada kulit wajah dan seluruh badan agar tidak kelihatan kusam," katanya.
Terdahulu Azean dikunjungi Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah, Yayasan Kebajikan Negara (YKN), Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil di kediamannya di Bandar Utama di sini pada Selasa.
Tambah pelakon itu, memandangkan rambutnya hampir botak, dia turut meletakkan serum di kulit kepalanya untuk mendapatkan rambut yang baru.
"Alhamdulillah, rambut saya tumbuh. Jadi saya fikir tiada alasan sebenarnya jika kita mahu lebih sihat walaupun keadaan penyakit yang dilalui sudah berada pada tahap kritikal.
"Saya juga percaya, memiliki semangat yang positif serta didampingi suami dan anak-anak yang sentiasa menjaga makan minum kita sekali gus dapat membuatkan wajah lebih ceria," katanya.
Sementara itu, Shahrizat yang juga Ketua Pergerakan Wanita Umno memuji kecantikan kulit yang dimiliki Azean dan menganggap pelakon itu memiliki kulit yang lebih sihat berbanding dengan dirinya.
"Saya rasa, jika dia (Azean) memakai rambut palsu dan dioles sedikit solekan, tiada siapa yang tahu sebenarnya Azean sedang menderita dengan penyakitnya.
"Tengoklah, kulit saya dan Azean, ternyata kulit dia lagi berseri," selorohnya.
Azean mengidap Lymphedema iaitu kesan akibat pembedahan membuang 16 kelenjar yang dilakukan pihak hospital ketika menghadapi barah payu dara sebelum ini.
Pelakon itu mendapat pembelaan apabila pihak YKN bersedia membantu meringankan beban kos rawatan yang dijalaninya.
Shahrizat berkata, bantuan itu mahu disalurkan sebagai menghargai jasanya dalam bidang seni selain bersimpati dengan penderitaan yang ditanggungnya sejak sekian lama.

4 comments:

cara pemesanan jelly gamat luxor said...

makasih infonya

cara pemesanan xamthone plus said...

semoga sukses selalu

jelly gamat luxor said...

jangan lupa mampir balik ya gan

xamthone plus said...

infonya sangat bermanfaat sekali

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story