Pilu Anak Terbiar Di New Zealand


Pilu Anak Terbiar Di New Zealand
KUALA LUMPUR : Titisan air mata seorang bapa, Hanafi Salleh, 30, membuktikan betapa hatinya cukup merindui panggilan ‘daddy’ yang diungkapkan oleh kedua-dua anaknya yang didakwa dilarikan oleh isterinya ke New Zealand sejak tujuh tahun lalu.
Suara gelak ketawa kedua-dua anaknya, Muhammad Syayden Ingham Hanafi, 12, dan Muhammad Jamey Alano Ingham, 9, yang sentiasa terngiang-ngiang seolah-olah mereka baru berpisah semalam.
Keadaan tersebut mendorong bapa tersebut untuk mencari dan membawa semula kedua-dua anaknya itu yang merupakan warganegara Malaysia pulang ke tanah air.
Menceritakan detik duka itu, Hanafi memberitahu, wanita yang dikahwininya pada tahun 1999, Nurul Junaidah Joanne Abdullah, 27, yang merupakan warganegara New Zealand bertindak melarikan diri bersama dua anak mereka itu pada 2004.
“Kami sekeluarga tinggal di Muar, Johor sebelum dia (Nurul Junaidah Joanne) lari bersama dua anak kami ke New Zealand pada 2004 tanpa apa-apa sebab kerana kami tiada sebarang perselisihan faham.
“Ketika itu pula saya dalam pelayaran di Eropah kerana bekerja sebagai pengurus pentadbiran dengan sebuah syarikat perkapalan,” katanya ketika ditemui di pejabat Kelab Putera 1Malaysia di sini semalam. – Kosmo

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story