Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Mohamad Mat Yusop berkata, polis tidak menemui sebarang petunjuk keberadaan remaja berkenaan selepas memperluas kawasan pencarian seluas 8.09 hektar sehingga pukul 7 malam tadi.
“Operasi mencari masih diteruskan malam ini, namun kami mengecilkan keanggotaan dengan melakukan rondaan di sekitar denai di kawasan resort berkenaan.
“Operasi akan diteruskan esok dengan menambah lebih ramai anggota termasuk menggunakan helikopter Pasukan Gerakan Unit Udara (PGUU) Polis Diraja Malaysia (PDRM),” katanya pada sidang media di Balai Polis Pantai dekat sini malam ini.
Dalam pada itu, Mohamad menolak dakwaan media antarabangsa remaja perempuan itu menjadi mangsa culik kerana tiada sebarang indikator yang menunjukkan wujud unsur jenayah dalam kejadian tersebut.
Tegas beliau, polis masih mengklasifikasikan kes itu sebagai orang hilang dan berharap tiada pihak menyebarkan maklumat palsu berhubung kehilangan remaja tersebut.
Kata beliau, polis malah percaya remaja tersebut masih berada di lokasi pencarian dan meminta orang ramai termasuk media supaya tidak menyebarkan berita tidak benar. - K! ONLINE