Perangai Amoi Kurang Ajar Di PWTC


Tak perlu banyak cakap, apa yang amoi dalam klip di bawah buat memang salah.
Penulis mengandaikan dia adalah penyokong DAP walaupun dia tidak berkata demikian.
Kalau dia tak puas hati dengan UMNO pun, dia boleh suarakan melalui DAP atau ada macam-macam kaedah lain. Tulis la blog ke paling tidak pun. Jumpalah Malaysiakini yang terang-terangan membenci kerajaan yang ada.
Tidak perlu sampai pergi ke ibupejabat UMNO di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) semata-mata untuk menghina parti yang sejak awal sejarahnya ditubuhkan oleh orang Melayu untuk bangsa Melayu.
Kejadian berlaku semalam, 10 Oktober.
Amoi ini sungguh bernasib baik. Di Malaysia, dia buat camtu, dia dihalau keluar aje. Itu pun boleh kata agak lembut jugaklah cara dia dihalau keluar.
Bak kata seorang penonton Youtube, kalau dia buat perangai yang sama di negara China, dah sah-sah kena bakar sampai mati atau kena gantung. Penulis tidak anjurkan kita berbuat demikian. Kita bangsa lebih bertamadun.
Cuma itulah di Malaysia, orang Melayu terlalu baik hati dan terlalu bersabar.
Kalau ada anak haram lepaskan babi dalam masjid, jangan kata keturunan bangsa anak haram berkenaan, babi itu pun tidak akan dibunuh, sebaliknya akan dibebaskan.
Mungkin sikap terlalu berlembut ini yang membuatkan wujudnya amoi yang berani sampai ke ibupejabat UMNO untuk mencari pasal. Esok bila sudah berkuasa mereka akan ke mana pulak?
Sikit-sikit sudah lah…apasal nak over?
Satu bendalah ok…jangan amoi ini atau mana-mana kurang ajar yang sewaktu dengan dia berkata dia telah dilayan dengan buruk atau UMNO amalkan perkauman.
Kalau orang masuk ke rumah amoi ini dan buat macam mana dia buat, apakah tuan rumah (amoi berkenaan) yang perlu dipersalahkan?
Banyak betul rasa tak puas hati orang Cina di Malaysia yea…..
Tapi peliknya…Kawasan Pembangunan Iskandar di Johor penuh dengan Cina Singapura, Johor Baharu pun camtu jugak… kelab-kelab malam dan rumah urut seluruh Malaysia semua penuh dengan China Tanah Besar.
Cina satu dunia duk seronok datang Malaysia, tapi Cina Malaysia banyak sangat komplen.
Oleh: AK-47
**Satu benda, kalau beriya sangat macam nak pertahankan Raja Melayu, patutnya orang yang iring amoi itu keluar tanya kat dia siapa nama agong sekarang dan berasal dari negeri mana. Tengok boleh jawab ke tidak!

1 comments:

hassa said...

umnojuboq yg celaka buat mcm tu, tu sbb sekrang jdi tak tentu hala punya politik, bangang punya umno!! pergi mampos la umno!!

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story