PEMINTA SEDEKAH BERTINDAK BIADAP MEMARAHI GADIS GARA-GARA ENGGAN BERI DUIT


Peminta Sedekah Bertindak Biadap Memarahi Gadis Gara Gara Enggan Beri Duit
SUNGAI DUA : Gara-gara tidak memberikan wang yang diminta oleh seorang peminta sedekah, seorang gadis dimarah secara terbuka oleh lelaki berkenaan.
Menceritakan kejadian itu, Suraya Aiman Khalif, 23, dari Selangor berkata, dia datang bersarapan dengan rakannya pada kira-kira jam 10 pagi di sebuah kedai makan di sini.
Setibanya di situ dia duduk berseorangan kerana dua lagi rakan yang lain mengambil makanan di kaunter lauk.
“Kemudian datang seorang tua dengan bertongkat sambil jalan terencot-encot ke arah semua orang, dan saya tahu dia pasti mahukan duit, ada yang tidak memberinya dengan hanya memberikan isyarat tangan.
“Apabila giliran saya dia datang dekat dan dia kata hendak duit kerana sakit tetapi saya gelengkan kepala kerana bekas duit saya pada rakan di kaunter, kemudian dia terus marah pada saya dengan tiba-tiba.
“Saya terkejut kerana sebelumnya dia tidak marah pada lelaki lain yang tidak memberinya duit, warga emas itu marah saya dengan agak kuat sehingga agak malu saya dibuatnya,” katanya.
Suraya yang juga penuntut jurusan ijazah di sebuah universiti di sini berkata, lima minit kemudiannya rakannya datang segera dan bertanyakan apa yang berlaku.
Menurutnya, terdapat beberapa pelayan di situ memaklumkan peminta sedekah itu adalah ‘pengunjung’ tetap di situ.
Dia akan datang setiap hari iaitu pada waktu puncak termasuk pagi, petang dan juga malam.
“Difahamkan bukan sahaja saya yang terkena dengan pakcik itu, tetapi ramai lagi, saya berharap supaya Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) pantau masalah pengemis di sini.
“Kita bukan kedekut tetapi situasi sedemikian akan merimaskan ramai pelanggan, ada yang datang ke situ untuk makan dan sebagainya bersama keluarga tetapi diganggu dan ada pula yang dimarah gara-gara tidak berikan duit, ini tidak patut,” katanya.
Sinar Harian sempat merakamkan gelagat peminta sedekah berkenaan yang sememangnya ada ketika waktu yang dimaklumkan.
Anehnya dia akan berjalan dari meja ke meja dan lelaki itu akan menunggu lama sekiranya mana-mana pelanggan tidak memberikannya duit. – 2dayblogger

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story