Anjing ‘Gay’ Nyaris Dibunuh Pemilik

Anjing`Gay' Nyaris Dibunuh

Tennessee – Seekor anjing jantan nyaris mati dibunuh selepas pemiliknya membuang anjing berkenaan kerana menyangka anjing itu adalah `gay’.
Namun ia bernasib baik apabila berjaya diselamatkan pada saat-saat akhir oleh pencinta haiwan, Stephanie Fryns yang juga seorang pekerja teknikal veteriner.
Fryns memberikan nama Elton pada anjing itu.
Elton dibuang di tempat penjagaan haiwan  yang penuh sesak dengan anjing-anjing lain di Amerika, dan dijadual dibunuh semalam.
Namun ia diselamatkan beberapa jam selepas kempen melalui Facebook bagi menyelamatkan anjing itu telah tersebar di internet.
Kempen itu dilakukan oleh pemilik pusat perlindungan anjing berkenaan, yang kasihankan binatang berkenaan.
“Tuan punya anjing ini membuang anjing ini kerana menyangka ia adalah gay. Jangan biarkan anjing ini mati.
“Ia akan dibunuh esok kerana tempat ini penuh sesak dan tidak ada lagi ruang untuknya,” tulis pemilik pusat tersebut dalam facebook.
Kempen itu kemudiannya mendapat tumpuan terutama daripada pencinta haiwan dan kumpulan tertentu yang cuba membantu haiwan berkenaan.
Menurut pemilik pusat berkenaan, dia menerima 10 juta panggilan pagi tadi yang mahu memelihara binatang tersebut.
Dalam pada itu, pakar memaklumkan apabila seekor anjing menunjukkan minat pada anjing jantan yang lain, ia adalah disebabkan ia mahu menjadi dominan.
Ia bukan beerti anjing itu gay.


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story