Uptown Shah Alam Akan Dibangunkan Semula – Azmin


SHAH ALAM – Kompleks bazar larut malam (Uptown Shah Alam) di Seksyen 24 yang terbakar awal pagi tadi akan dibangunkan semula bagi memberi keselesaan kepada peniaga dan pengunjung pusat perniagaan Bumiputera itu.
Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali, berkata pembangunan bazar yang juga dikenali Kompleks Muhibah Seksyen 24 itu membabitkan menaik taraf lot perniagaan dan kemudahan letak kereta.
“Mengikut perancangan jangka panjang kompleks ini kita akan bangunkan semula termasuk meningkatkan tahap keselamatan dan kemudahan tempat letak kereta.
“Kerajaan Selangor dengan kerjasama Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) akan menurap kawasan yang lapang bersebelahan kompleks perniagaan ini,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika meninjau gerai Uptown Shah Alam yang hangus terbakar di sini, sebentar tadi.
Dalam kejadian kira-kira 2.45 pagi tadi, sebanyak 136 peniaga terjejas akibat kebakaran itu.
Azmin berkata, kerajaan negeri akan memberi sumbangan RM500 dan pinjaman tanpa faedah sebanyak RM5,000 bagi meringankan beban peniaga yang terjejas.
“Kita juga akan menurap kawasan lapang seluas 6.5 ekar di bawah tanah pusat pembangunan ibu tunggal bagi menyediakan khemah sementara supaya mereka (peniaga) meneruskan perniagaan,” katanya. – BHarian Online

Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story