Masjid Yang Dibina Oleh Jin Di Indonesia


Bila anda ke Malang, Indonesia dan mengajukan soalan di manakah masjid ‘ajaib’ ? pasti mereka akan menunujukkan sebuah masjid sedang dalam proses pembinaan…Yang menurut masyarakat setempat masjid ini ajaib ialah kerana pembinaannya secara tiba2, tanpa kelihatan pekerja, material seperti pasir,simen dan lain2. Pendek kata ia tidak kelihatan seperti suasana biasa projek2 pembangunan yg sedang di bina.
Namun desas desus itu berakhir apabila pihak yg membina masjid tersebut memberi penerangan dengan membuat sepanduk yang menyatakan masjid itu di bina oleh murid dan ahli jemaah di mana ia adalah sebuah komplek ( sekolah pondok) pembelajaran Islam yang di panggil Pondok Pesantren Salafiyah Bihaaru Bahri ‘Asali Fadlaailir Rahmah.
“Apabila ada orang yang mengatakan bahawa ini adalah bangunan muncul dengan sendirinya dan dibangun oleh jin dan sebagainya itu tidak benar. Kerana bangunan ini adalah Pondok Pesantren Salafiyah Bihaaru Bahri ‘Asali Fadlaailir Rahmah yang murni di bina oleh para murid dan jemaah.”
kebun sayur yg berada di tingkat 8.
Ajaib atau tidak, bangunan setinggi 10 tingkat itu ternyata mempunyai nilai arkitektur yg sangat unik dan pastinya memerlukan jutaan wang untuk membinanya….
WALLAHUAALAM…. :) – Edisikini

2 comments:

Anonymous said...

apa nak kisah...indonesia mempunyai jutawan islam paling ramai dan paling pemurah di dunia...bukan macam jutawan negara islam lain...yang pemurah beli team bola...

Anonymous said...

engkau ni mana dapat tahu murid ngan para jemaah yg bina?klu setakat sepanduk yang tulis sape2 pun boleh tulis?mane jentera yang buat binaan ni, pasir ke batu bata ke?banyak orang kata binaan ni siap tanpa disedari sesiapa pun termasuk la penjaga masjid ni...ko ni memang busuk la buat cite x betul je...baik xyah tulis la buat malu je!!!

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story