Video luahan Mahasiswa yang diserang malam tadi.


Video kat bawah neh menceritakan detik2 ketika mereka diserang malam tadi. Ada yang ditampar, ada yang kena rampas kamera dan dibaling serta dicuri, ada yang kena tolak, ada yang kena belasah, ada yang dirampas cermin mata dan dibuang ke atas jalan, ada yang ditarik tudung, ada yang dipijak, ada yang ditonjol2 kepalanya, ada macam2 pengalaman dan macam2 kejadian.

Korang lihat dan tonton sendiri. Suara tak berapa kuat tapi harap2 dapat dengar dengan jelas. Kat bawah neh video pertama ;



Dan kat bawah neh pula video kedua ;

 

Kita berharap agar serangan seperti neh tidak berulang lagi. Ko boleh suka dan boleh tak suka, tapi tak perlu gunakan kekerasan dan keganasan untuk lahirkan apa yang ko rasa. Jika ko rasa apa yang ko nak buat tue benda betul then ko berhujah bagi fakta. Simple. Masing2 ada mulut dan masing2 ada suara, so lawan hujah sudah larh. Takan disebabkan politik ko nak sepak bantai belasah orang seme? Logik arh sket beb. Oke bai.

Note : Sebentar tadi via berita mandarin di ntv7 ada menyiarkan berita tentang kejadian mahasiswa diserang samseng. Ada sedikit rakaman disiarkan dan penjelasan dari beberapa orang mangsa kejadian. Thanks ntv7. 


Read more: 

1 comments:

Anonymous said...

lembu tidak berakal,apabila dipagar waima dengan buluh reput sekali pun, lembu itu tahu orang larang dia masuk dan dia tak rempuh pagar tu tapi..........manusia berakal,walau dilarang buat juga ,tak sedar sendiri cari penyakit,niat nak malukan kerajaan dimata dunia inilah jadinya.... meyalahkan orang,kalau tak berkumpul kat situ tak kan jadi apa2 pun ........mak bapak tak pernah ajar mungkin,belajar tinggi2 ,mentaliti darjah 1

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story