Belum Sedia Kembali Belakon Di Singapura

Adi Putra

PETALING JAYA – Pelakon Adi Putra belum bersedia kembali negara kelahirannya, Singapura bagi mengembangkan lagi karier lakonannya di sana.
Adi atau nama sebenarnya Mohamed Hadi Putera Halim, 31, berkata, dia melihat industri seni di negara itu agak terhad memandangkan tidak banyak saluran televisyen berbahasa Melayu di situ manakala Malaysia pula memberi peluang rezeki lakonan yang lebih.
“Setakat ini saya melihat negara ini (Malaysia) adalah sumber pencarian rezeki buat saya dan keluarga.
“Dan saya belum bersedia untuk berlakon di Singapura. Lagipun isteri dan anak saya menetap di sini, jadi agak sukar untuk saya berulang alik dari Malaysia ke Singapura.
“Bagaimanapun, jangan pula ingat saya lupa pada negara kelahiran saya,” selorohnya.
Tambah Adi, dia juga sudah serasi bekerja di Malaysia, namun tetap pulang ke Singapura sekiranya tidak mempunyai sebarang kerja-kerja lakonan.
Terbaharu, Adi kini sibuk dengan kerja bidang pengarahan pula bersama pengarah Ghaz Abu Bakar dalam filem sulung terbitan syarikatnya sendiri, Nur ADP Sdn. Bhd berjudul Suami Aku Ustaz.
Ini merupakan kali pertama Adi membabitkan diri di bidang pengarahan dan menyifatkan ia sebuah kerja yang agak sukar dilaksanakan.
“Saya memberanikan diri untuk mengarah filem ini kerana ia berunsur Islamik. Bekerjasama dengan Ghaz juga memudahkan saya dalah pengarahan kerana saya masih lagi baharu.
“Jadi Ghaz akan menekankan daripada segi perjalanan cerita manakala saya fokus pada watak dan tempo sesebuah lakonan itu.
“Penggambaran filem ini baru sahaja dimulakan dan akan mengambil masa dalam 30 hari,” katanya.
Sementara itu, Adi bakal muncul dalam drama Teduhan Kasih yang turut menampilkan pelakon Sherry Ibrahim dan Shah Iskandar.
Drama yang diadaptasi daripada novel tulisan Marissa ini bakal disiarkan bermula 15 Mei ini, setiap Isnin hingga Khamis, pukul 7 malam di TV3. - mStar Online


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story