Larang Bercinta, MIG Mahu Artis Naungan Jadi Jutawan

David Teo

PETALING JAYA – Perasaan cinta di kalangan artis yang baharu menceburi bidang seni dikhuatiri boleh merosakkan karier mereka sendiri.
Ketua Pegawai Eksekutif Metrowealth International Group (MIG), David Teo berkata, kerana perkara itu, pihak syarikatnya menetapkan syarat tidak membenarkan mana-mana individu yang bernaung di bawah pengurusan syarikatnya bercinta.
“Ramai yang tidak sedar bahawa cinta boleh menggugat kerja-kerja kita terutamanya bagi yang baharu ingin membina nama dalam industri seni tempatan.
“Tetapi ramai yang tidak faham dan menganggap pihak kami kejam. Sedangkan kami ingin membina karier mereka sehingga berjaya dan boleh bergelar jutawan.
“Lihatlah mana-mana artis yang telah melanggar perjanjian kami. Di mana tahap kedudukan karier mereka berada sekarang ini? Semuanya tidak terurus,” katanya kepadamStar Online.
Tambah David, bagi selebriti yang benar-benar mengikut syarat-syarat yang ditetapkan, kebanyakan mereka telah berjaya dan selepas itu barulah artis tersebut diberi kelonggaran dalam perancangan membina rumah tangga pula.
“Apabila sudah sampai di satu tahap, mereka (artis naungan MIG) sudah boleh dibenarkan bercinta kerana ketika itu mereka sudah matang dan bijak memilih pasangan yang terbaik untuk dijadikan sebagai teman hidup,” tegas David.
Dalam pada itu, dia berasa pelik apabila kebanyakan artis muda sanggup bersetuju mengikut syarat-syarat yang ditetapkan sebelum menandatangani perjanjian, namun selepas itu, perjanjian yang ditetapkan dilanggar pula.
“Memang sebelum menandatangani perjanjian bernaung di bawah MIG, sudah tertulis bahawa artis-artis tidak dibenarkan bercinta bagi satu-satu tempoh yang tertentu.
“Dan biasanya mereka akan bersetuju dengan segala syarat yang diberi semata-mata ingin peluang berlakon.
“Ada juga yang mahu jadikan MIG sebagai batu loncatan untuk mereka dikenali dengan lebih mudah, jadi mereka iakan sahaja segala perjanjian dan kemudian melanggar semua syarat-syarat itu,” ujarnya.
Bagaimanapun keadaan itu tidak pernah membuatkan David serik untuk mengambil bakat-bakat muda sebagai artis naungan syarikatnya.
Katanya, dia percaya, hanya artis yang terbaik sahaja yang akan kekal dalam MIG dan tidak berasa rugi jika ada artis yang mahu keluar daripada naungan MIG.
Antara artis-artis popular di bawah naungan MIG ialah Yana Samsudin, Wawa Zainal, Farid Kamil, Angah (Raja Lawak), Along Cham, Nora Danish dan Shaheizy Sam.
Sebelum ini Lisa Surihani dan Maya Karin juga antara artis naungan MIG. – mStar Online


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story