Inilah Tatoo-Tatoo Ekstrime Yang Di Buat Dengan Hirisan Pisau Di Kulit


Kalau kamu pernah melihat tattoo di tubuh orang, itu sudah biasa. Namun pernahkah melihat tattoo di tubuh dengan cara hirisan pisau? ini namanya Scarification, berasal dari kata scar yang bererti bekas calar atau bekas luka.

Teknik ini iaitu memodif tubuh dengan menggunakan pisau yang membuat luka pada tubuh. Kulit kita di ambil / di hiris menggunakan pisau sehingga luka tersebut di modif menjadi pelbagai bentuk. teknik unik ini menggunakan salah satu kekurangan manusia, iaitu kesan keloid.

Dimana jika seseorang mengalami luka yang dalam pada kulit, maka yang kemudian menggantikanya adalah keloid, di mana kulit tidak boleh tumbuh seperti sedia kala dan meninggalkan bekas luka

Boleh di bayangkan bagaimana rasanya kulit di sayat menggunakan pisau, biasanya memerlukan ubat bius untuk membuat tattoo ini. Kemudian di berikan antibiotik agar luka tidak kotor dan menimbulkan penyakit.

Ketika kesan ubat bius hilang, luka akan terasa sejuk dan gatal pada awal awal. kemudian rasa gatal akan terus berganti menjadi perih, sakit, dan kemudian akan terasa panas seperti terbakar, tentunya akan mengganggu aktiviti.
sumber 














0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story