Perog0l beri RM2 setiap kali lepas perk0sa anak arwah rakannya


KUALA TERENGGANU: Mahkamah Tinggi di sini, semalam mengekalkan hukuman penjara 20 tahun dan 10 sebatan yang dijatuhkan Mahkamah Sesyen Kemaman ke atas seorang pekerja kilang kelapa sawit atas pertuduhan merogol murid tahun lima yang juga anak arwah rakannya kira-kira dua tahun lalu.

Hakim Datuk Mohd Yazid Mustafa membuat keputusan itu selepas Mohd Zainuddin Awi (gambar), 33, dari Jalan Masjid Padang Kubu, Kemaman didapati bersalah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan.

Terdahulu, Mohd Zainuddin dalam rayuannya memohon mahkamah meringankan hukuman terhadapnya, namun Mohd Yazid mengekalkan hukuman yang dikenakan Mahkamah Sesyen sebelum ini kerana perbuatan tertuduh adalah tidak bermoral selain mengambil kira faktor usia mangsa yang masih muda dan juga anak kepada arwah rakan sendiri.

Mengikut pertuduhan, Mohd Zainuddin didakwa merogol mangsa berusia 11 tahun di kawasan semak di Kampung Masjid Padang Kubu Ayer Puteh, Kemaman kira-kira jam 8.30 malam pada 5 Mei 2010.

Bagi kesalahan itu, Mohd Zainuddin yang masih bujang berdepan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Jazamuddin Ahmad Nawawi.

Mengikut fakta kes, mangsa baru pulang dari mengaji al-Quran di Masjid Padang Kubu, Kemaman kira-kira jam 8.30 malam pada 5 Mei 2010 dipanggil tertuduh sebelum membawanya ke tepi sebuah rumah yang terletak berhampiran kawasan masjid berkenaan.

Sebaik sampai di lokasi kejadian, tertuduh memberikan RM2 kepada mangsa sebelum menanggalkan pakaian dan merogol mangsa.

Mangsa memaklumkan Mohd Zainuddin sudah beberapa kali melakukan perbuatan terkutuk itu sejak mangsa bersekolah di tahun tiga dan memberikannya duit setiap kali kejadian itu berlaku.

Bagaimanapun, mangsa tidak pernah menceritakan kejadian itu kepada sesiapa sehingga ditanya ibunya pada 23 Mei 2010 sebelum bapa saudara mangsa membuat laporan di Balai Polis Ayer Puteh pada 24 Mei 2010.

Susulan laporan, Mohd Zainuddin yang juga rakan baik kepada arwah bapa mangsa dan tinggal berhampiran rumah mangsa ditahan sepasukan polis di hadapan Pondok Polis Padang Kubu, Kemaman pada keesokan harinya.sumber

1 comments:

Adie Zaff said...

ishk..mcm2...
dah jadi ala2 "pelacur" cilik plk budak ni walau dia xtau ape2...yang perogolnye plk,kalo dah sangap..kawen le,dgn budak pun stim..ishk!bodoh

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story