Bila Agaknya Prebet Siti Nurhaliza Dengan Mejar (K) David Teo Nak Sampai Lahad Datu Ni?

Bila Agaknya Prebet Siti Nurhaliza Dengan Mejar (K) David Teo Nak Sampai Lahad Datu Ni?

Kita semua tahu yang penyanyi terkenal, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin antara lapan selebriti yang secara rasmi telah menyertai Rejimen Askar Wataniah.
Selain itu, turut menyertai pasukan itu pemenang Anugerah Juara Lagu 2010, Ana Rafali, Penerbit filem, Datuk David Teoh; pelakon Mohd Noor Bon dan Intan Ladyana; penyanyi, Aizat Amdan serta Shaheizy Sam.
Owh tidak dilupakan penerbit filem tersohor David Teoh. Malah David juga telah dianugerahkan pangkat Mejar Kehormat.
davidteo2
Tertanya-tanya juga, bilanya Siti dan David nak sampai ke Lahad Datu ni?
Mengapa hanya dua ini yang penulis fokuskan?
Ini kerana Siti adalah ketua platun selebriti itu manakala David pula telah dianugerahkan pangkat yang agak tinggi…jadi inilah masanya kedua-dua mereka pergi ke sana atas kapasiti yang dimaksudkan itu.
Jangan salah faham, bukannya penulis nak Siti dengan David pergi masuk ke Kampung Tanduo itu, itu memanglah nak cari nahas tetapi banyak lagi tugas sokongan di sana yang memerlukan penglibatan anggota Askar Wataniah macam mereka.
Mungkin Siti boleh pergi ke dewan-dewan penempatan sementara di Felda Sahabat, memberi kata-kata semangat pada para penduduk yang terjejas, bergaul mesra dengan anak-anak mereka dan sebagainya.
Begitu juga David. David kan kenal ramai wartawan, mungkin David boleh bertugas di Pusat Media, bantu apa yang patut di sana dan sebagainya.
Itu cuma cadanganlah, tetapi kalau mereka rasa mampu nak buat tugas lebih mencabar apa salahnya kan?
gambar shaheizy sam sertai askar wataniah
Bukan apa, inilah masanya Siti, David dan rakan-rakan mereka menunjukkan sokongan mereka kepada negara dengan cara yang lebih pro-aktif.
Tetapi ini bukanlah paksaan…kita faham masing-masing pun ada komitmen tersendiri.
Penulis cakap begini pun bukan sebab apa, mereka jugalah dulu yang beriya-iya keluar dalam media ketika masuk Askar Wataniah.
Jadi inilah masanya bukan?


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story