Dua Beranak Terselamat Daripada Kebakaran

Dua Beranak Terselamat Daripada Kebakaran

JITRA – Dua beranak terselamat apabila bilik tidur utama rumah mereka di Taman Tunku Sarina di sini terbakar 9.30 pagi tadi.
Penghuni rumah Siti Aishah Shaik Yusoff, 40, berkata kebakaran itu berlaku apabila dia tertolak lilin aroma yang berada di bahagian tepi katilnya.
“Lilin tiu saya guna sebagai aroma. Mungkin masa saya sedang tidur, saya tertolak atau tersepak lilin tu.
“Saya terus terjaga bila rasa bahang panas dan terus kejutkan anak, Mohd Nazrin Azhar, 20. Bila ke hadapan semula, api dah marak jadi saya bawa anak keluar,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian hari ini.
Siti Aishah berkata sejurus keluar dia menjerit meminta tolong dari jiran-jirannya yang kebetulan masih berada di rumah.
Jiran mangsa, Othman Amad, 48, yang tinggal di hadapan rumah mangsa berkata dia terdengar jeritan meminta tolong sebelum mendapati rumah jirannya itu terbakar.
“Saya baru nak ke tempat kerja tapi saya dengar orang minta tolong dan nampak api jadi saya bergegas tolong mengeluarkan kereta mangsa. Saya dan lima orang jiran yang lain bergegas mengambil air di rumah yang berdekatan untuk memadamkan kebakaran,” katanya.
Anggota parlimen Kubang Pasu Datuk Mohd Johari Baharum dan anggota Dewan Undangan Negeri (Dun) Jitra, Aminuddin Omar turut mengunjungi keluarga Aishah untuk menghulurkan bantuan bagi meringankan beban mangsa. – BERNAMA
Foto: BERNAMA


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story