Rabecca Nur Al-Islam Mengandung Lagi

Rabecca Nur Al-Islam

PETALING JAYA – Pelakon Rabecca Nur Al-Islam mengakui dia kini sedang hamil 18 minggu dan menganggap ia satu rezeki yang amat bermakna selepas melahirkan anak sulungnya, Nor Anggun Raverra pada 2 November tahun lalu.
Rabecca atau nama panggilannya, Becca, 27, juga menyifatkan kehamilannya itu merupakan hadiah yang cukup bermakna daripada Tuhan selepas pernah mengalami dua kali keguguran sebelum ini.
“Alhamdulillah, syukur dengan rezeki yang saya dan suami terima ini. Keguguran kandungan sebanyak dua kali sebelum ini ada hikmahnya. Allah S.W.T memberikan rezeki lebih buat saya sekeluarga.
“Walaupun dalam tempoh masa yang sangat dekat, itu tidak menjadi isu.
“Anak lelaki saya, Adam Daniel turut teruja dengan kehadiran seorang lagi adiknya tidak lama lagi. Semoga bayi (dalam kamdungan) ini mengukuhkan dan menyinari lagi keluarga kami, InsyaAllah,” katanya yang dihubungi mStar Online, pada Isnin.
Tambah Rabecca, kerana keterujaannya itu, dia juga sudah mempunyai senarai nama anak yang bakal dilahirkan nanti.
“Memandangkan saya masih lagi tidak tahu jantina anak, saya sudah ada tiga senarai nama anak perempuan dan lelaki.
“Saja nak berangan, yang penting anak yang bakal dilahirkan itu sihat dan cukup sifat,” ujarnya.
Bercerita mengenai pengalamannya sepanjang mengandung, Rabecca berkata, kehamilannya pada kali ini membuatkan dia sering berasa malas untuk keluar rumah.
Sebaliknya, pelakon drama Jangan Tegur… Lagi itu lebih senang berehat di rumah sambil melayani karenah anak-anaknya.
Sementara itu, beritahu Rabecca, dia terpaksa melupakan hasrat kembali aktif berlakon semula buat sementara waktu sehinggalah dia selesai tempoh berpantang selepas melahirkan anak yang dijangka sekitar bulan September ini.
“Kali ini saya mahu berehat sepenuhnya tanpa melakukan sebarang kerja. Mungkin selepas habis pantang nanti barulah saya akan sibuk berlakon.
“Tidak mungkin saya akan berhenti terus di bidang ini. Dalam pada itu saya berhasrat untuk menjadi penerbit drama, namun ia masih lagi dalam perancangan,” katanya.
Becca telah mendirikan rumah tangga dengan seorang peguam, Nor Azam Sulaiman, 45, pada 14 Januari 2011 di kediaman mereka di Ukay Perdana, Ampang dekat sini. – mStar Online


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story