Kerajaan Amerika Komen Mengenai PRU-13

the gazette

Kepada cybertropers DAP dan macai-macai Pakatan…baca ni…berita oleh The Associated Press (AP) yang disiarkan banyak media utama di Amerika Syarikat. Pilihan raya yang paling kompetetif di Asia Tenggara ok.
Kalau pilihan raya kita penuh dengan Bangla, buang undi dari helikopter dan sebagainya, percayalah, AS adalah negara pertama yang sangkal keputusan pilihan raya.
Ini kerana, AS secara umumnya memang mahu pertukaran kerajaan berlaku di negara ini supaya beberapa agenda tertangguh mereka seperti membuka pengkalan tentera di Sabah dapat dilaksanakan.
Namun, bila pilihan raya kita memang bersih, tak boleh nak kata apalah kan. Ia turut disahkan oleh semua pemerhati antarabangsa.
Yang berlaku sekarang ini hanyalah permainan cybertropers DAP dan penyokong tegar pembangkang yang cuba mewujudkan persepsi kononnya mereka menang walaupun hakikatnya mereka kalah.
Adalah beberapa kes Bangla ditahan di depan pusat pengundian…silap-silap dibayar Cina-Cina DAP untuk pergi beratur. Mereka ni pendatang yang tak bijak dan tak sekolah, pergilah berdiri lepas dapat duit sikit. Dan tu kena tahan dengan kumpulan sama suruh pergi beratur tu.
Satu lakonan yang begitu besar dan menyeluruh untuk menipu masyarakat.
US recognizes Malaysia election result despite opposition claims of irregularities
WASHINGTON – The United States has recognized Malaysia’s election result, calling it the “most competitive” in the Southeast Asian nation’s history, despite opposition claims of irregularities in the vote.
State Department spokesman Patrick Ventrell said the U.S. looked forward to working with the government to be formed by Prime Minister Najib Razak after his coalition returned to power after winning Sunday’s parliamentary elections with a diminished majority and despite losing the popular vote.
Ventrell told reporters in Washington on Monday that the U.S. was aware of concerns about voting irregularities and noted the opposition parties faced significant restrictions on access to the media.
He said addressing these issues is important for strengthening confidence in the electoral process, and called on all parties “to peacefully respect the will of the voters.”


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story