Sukar Dapat Kerja Akibat Tatu

Sukar Dapat Kerja Akibat Tatu

London – Mathew Whelan, 33,  merupakan lelaki yang mempunyai paling banyak tatu di badannya meliputi 80 peratus termasuk di bahagian mata.
Dia sanggup menghabiskan wang sehingg £20,000 bagi tujuan berkenaan.
Namun akibat ketaksuban tersebut, dia kini sukar mencari pekerjaan dan menyifatkan menjadi mangsa diskriminasi.
“Saya tidak faham kenapa seseorang itu harus menilai rupa seseorang’’ katanya.
Dia yang menukar nama kepada Body Art The Extreme Ink-ite kini bekerja secara sukarela dengan pejabat Ahli Parlimen John Hemmings di Yardley, di Birmingham.
Whelan menghabiskan masa selama 300 jam untuk mencacah tatu di badannya
Ular, kala jengking, anak mata dan pontianak merupakan antara ilustrasi yang dilukis pada badannya.
Malah dia juga mencacah tatu di bahagian mata putihnya.
“Saya sedar mengenai risiko yang akan saya tanggung apabila saya mencacah mata putih saya, namun saya berjumpa dulu dengan pakar mata dan mendapatkan pandangan mereka sebelum berbuat demikian,’’ katanya.
Bekas pengusti itu memberitahu, dia berharap agar badannya dapat disimpan di muzium apabila meninggal kelak.
“Ada individu di Kanada yang telah  meminta tengkorak saya apabila saya meninggal nanti.
“Dia mahu menjadikannya sebagai tempat mengisi bahan lukisan,’’ katanya.


Like FanPage BeritaHangat™ di https://www.facebook.com/beritahangat , dan Join https://www.facebook.com/groups/promoteblog/ untuk promote blog korang.. TQ

0 comments:

Post a Comment

 
Design by BeritaHangat™ | Bloggerized by BeritaHangat™ - Premium Blogger Themes | BeritaHangat™ Hot Story